Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Imaterielle rettigheder, hjælp!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har modtaget følgende mail og er noget meget i tvivl om del hvad der menes samt hvordan jeg skal forholde mig til det.

Jeg håber meget der er en eller anden der kan hjælpe mig.

Mvh Peder 

Dear CEO:          

We are Shanghai  SPS Network  Technology Co., Ltd which is the domain name register center in China.
We have something need to confirm with you, we formally received an application on August   20
  2007.
One company who called StarMax Holdings Limited are applying for following:

Domain Names:

taketwo.hk    
 taketwo.net.cn    
 taketwo.org.cn    
 taketwo.tw  

Internet Brand Name:
Taketwo

These days we are dealing with it, so we hope to get the affirmation from your company.
Please let someone in your company who is responsible for trademark or intellectual property rights contact us.
If there is any question, please contact us as soon as possible.

Best Regards,

Jim Lei

Check Domain Name dept.
Shanghai SPS Network  Technology  Co., Ltd
Oversea Internet Domains Accredited Registry
Tel:+(86)21-62296886 |  Fax:+(86)21-62296899
Website:
http://www.chinasps.net.cn  |   Email: jim.lei@chinasps.org.cn

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:20
Det lyder som noget suspekt sjov - de er i hvert fald ikke "the domain register center" i Kina, og i øvrigt er det tre helt forskellige registre der er ansvarlige for henholdsvis .cn, .tw og .hk.
- En hurtig google-tur giver bl.a. denne her side.

Jeg ville ignorere mailen.
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 10:28

Så vil jeg da bare lade den være. Syntes bare lige jeg ville tjekke for at være på den sikre side.

Mange tak for hjælpen. 

Mvh Peder 

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 16:25

Jeg er enig i at det umiddelbart lyder som noget fusk, MEN det angives at der er et selskab, der ønsker registreringer, der evt kan krænke dine immaterielle rettigheder. Jeg ville spørge afsenderen (på skrift) hvad det er de helt præcist ønsker at vide og meddele hvilke rettigheder du har og vil håndhæve om nødvendigt. Det er lettere at stoppe inden registrering er sket end efter.

mvh JOn

82282032, jst@lett.dk

Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 16:33

Jeg har skrevet lidt med dem sådan for hyggens skyld. Startede ud med at de selvfølgeligt kunne få eneretten til branded taketwo (såfremt det amerikanske taketwo også var med på den) mod at vi fik en "lille" kompensation.

Hvor de så svarede at hvis det andet firma købte domænet ville det gøre det forvirrende for vores kunder og derfor mente de at det var en god ide hvis jeg lige købte de par domæner gennem dem så jeg kunne undgå alt det besvær.

Så det var bare et fupfirma som ville sælge domæner. Men sådan nogen skal man jo møde en gang i mellem.

Peder 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)