Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får vi flere iværksættere i Danmark?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det helt store spørgsmål er: Hvordan får vi flere iværksættere i Danmark?

Den succesfulde iværksætter, Casper Blom, peger i denne video især på tre fordomme, som mange af de unge sidder med:

Læs citater fra videoen her: Casper Blom: Derfor er der få danske iværksættere

De tre fordomme er:

1. Du skal opfinde den dybe tallerken

2. Iværksætteri er ikke på linje med et almindeligt job

3. Iværksættere er superhelte

Hvor mener du, at Danmark bør blive forbedret, således, at vi kan få endnu flere succesfulde iværksættere i landet?

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Der findes ikke et land der gør det mere besværligt for virksomheder end DK. Derfor vil jeg også anbefale virksomheder og iværksættere at søge mod udlandet. Det er meget nemmere i udlandet og chancen for succes er langt større i udlandet.

Fede malerier en blog om malerier

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

En meget relevant og interessant debat du starter her, hvortil jeg da gerne vil dele min holdning.

Jeg synes videoen med Casper Blom er rigtig god, og at han kommer med nogle vigtige pointer i videoen. Dog kunne jeg alligevel godt tænke mig at høre jer der er negative omkring iværksætter-forholdene i Danmark, om hvilke specifikke ting I mener er forkerte som situationen er i dag?

Nu startede jeg selv som iværksætter for et år siden, og jeg synes sådan set ikke jeg er stødt på nogen særlige udfordringer som sådan. Måske har det noget med min virksomhed at gøre, ved at jeg ikke importerer varer fra udlandet mv. Måske har jeg bare været heldig. Eller hvad?

mvh

Tobias Ehlig

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Deler samme holdning som dig Tobias.

Der er altid nogen iværksættere der vil hyle, så snart der kommer noget modstand, måske de regner med at få serveret successen på et sølvfad?

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er jeg selv ung iværksætter. 

Folkeskolelærerne tager fuldstændig alle de kreative evner fra eleverne. Når man bliver lidt ældre, får man at vide hvilke veje man kan gå med sin karriere og der bliver ALDRIG nævnt iværksætteri. Man mennesker drømmer om at være ham direktøren som sidder i en stor stol på et kontor for sig selv. Der bliver bare ikke fortalt hvordan man går den vej, - nemlig iværksætter vejen. Min webshop var sådan set bare noget jeg gik og grinte af, men pludselig blev det en realitet. Skolelærerne skal fortælle at man ikke behøver at blive læge, doktor, kontormedarbejder eller noget andet, men de skal også præsentere at iværksætteri er altså OGSÅ en vej at gå!

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gentagne undersøgelser viser at Danmark er mindst på linie - eller på et bedre niveau m.h.t. hvor svært/nemt det er at blive selvstændig, så indtil nogle kommer med konkrete eksempler på hvorfor de lige synes det er så dårligt/svært i Danmark, så forbeholder jeg mig retten til at påstå de er fulde af lort.

Hvisj eg skulle pege på en ting som kunne være en god ting, så skulle det være et iværksætter fag. Det findes allerede, det ved jeg - det fungerer bare ikke i mine øjne. Jeg har det selv i øjeblikket - og det kan ikke bruges.

 

Man skulle lave faget som et projekt fag, hvor eleverne får lov til at vælge en idé du vil basere projektet på, og så køre dem igennem punktvis, hvordan du laver firmaet, og får det op at køre. Det gælder at gå ind erhvervsstyrelsens hjemmeside og registrere cvr-nummer, købe ting hjem, lave budgetter - det hele.

Når man får de forskellige ting som opgaver i forskellige fag, så er det ikke lige så nemt at se sammenhænget, som hvis man kørte det i en lang sammenhængende strækning.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kevon.

Nu snakker jeg jo ikke om det er svært, men hvordan vi kan gøre det endnu nemmere - der er stor forskel.

Og vi er helt enige omkring iværksætterfaget, det er præcis der mine pointer ligger :-)

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

DK har ikke brug for flere iværksættere. DK har brug for et helt nyt system der ikke modarbejder og snyder borgerne. Politikerne skal rammes der hvor det gør mest ondt.- På pungen. Den rigtige vej for virksomheder er at søge ud af DK. - Det er heldigvis ved at gå op for de fleste.

Fede malerier en blog om malerier

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Fede Malerier:

DK har ikke brug for flere iværksættere. DK har brug for et helt nyt system der ikke modarbejder og snyder borgerne. Politikerne skal rammes der hvor det gør mest ondt.- På pungen. Den rigtige vej for virksomheder er at søge ud af DK. - Det er heldigvis ved at gå op for de fleste.

Det var noget af en kujon-holdning. :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hele var ikke møntet på dig - men nogle af de ting andre skrev her inde, men det er jo ikke nemt at vide når jeg ikke gør opmærksom på det ;)

Men hvis man skal gøre det nemmere, så tror jeg at vi alle sammen skal støtte WTO noget mere (World Trade Organisation til dem der ikke ved det).

Det er for uoverskueligt for mange at importere varer uden for EU - det er lige før at de ansatte hos skat ikke engang ved hvad nogle af toldsatserne er. Jeg har været inde på Vita for at kontrollere forskellige afgifter - og det er ikke nemt skulle jeg hilse at sige.

Men vil det ikke bare sende flere arbejdspladser ud af landet vil nogle måske spørge?
Det vil jeg ikke mene at det vil nej. Grunden til at jeg ikke mener at det vil gøre det, skyldes at nogle produkter for det første ikke giver mening at producere i Kina, Uganda, eller andre "billige" lande. Det vil tilgengæld gøre det meget nemmere, og mere tilgængeligt for ressourcefattige personer, som ikke har kapital til at få fagpersoner til at undersøge deres produkter, for at finde ud af hvilken afgift der skal betales - at starte f.x. niche butikker.

Jeg håber det giver mening - jeg føler det er lidt svært at sætte ord på...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)