Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Storbritannien til videresalg

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har små planer om at importere nogle varer fra Storbritannien og sælge dem videre i Danmark via en dansk webshop.
Jeg er selvfølgelig momsregistreret og ved at varene købes uden britisk moms og sælges med 25% dansk moms.

Mit spørgsmål er om der er nogen problemer i at få varen sendt direkte fra Englang til min danske kunde, hvis jeg afregner direkte med henholdsvis leverandøren og min egen kunde.
Er der f.eks. krav om at der skal være en fysisk faktura (eller følgeseddel) til stede i pakken eller er det tilstrækkeligt at sende den til kunden på email?

Årsagen til dette arrangement vil naturligvis være at jeg sparer tid og penge på fragt, lager og håndtering af ordrene.

Returnering, reklamering osv. vil selvfølgelig foregå på dansk direkte til min webshop.

Hele projektet kræver at det er muligt(lovligt) at sende en pakke der ikke indeholder andet en de bestilte varer. På sigt kan jeg måske få leverandøren i Englang til at printe en faktura ud og vedlægge den, men det kræve nok et vist kvantum af handel før han vil ulejlige sig med det.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)