Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny bank. Hvad skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er nu for en gangs skyld blevet godt sur på min bank. Jeg skylder dem intet hverken lån eller kassekredit eller noget. Har været kunde i Danske Bank det meste af mit liv og har gennem de seneste fem år også haft firmakonto dér. Nu er det seneste de har gjort er at sende en skrivelse til mit lønsystem, Dataløn, at der ikke måtte køres trækninger fra dem længere, da der havde været nogle afvisninger de seneste måneder. Det skal lige siges at det ikke har været galt hver gang og de klager ikke når der ruller flere hundrede tusinde ind på kontoen. De gav mig ikke engang besked men jeg fandt ud af det ved at jeg ikke kunne logge på mit onlinesystem hos Dataløn. Da de mente i banken at de havde gjort det helt rigtige, koster det mig nu 35,- per bilag jeg skal bruge til min bogføring. Den udgift havde jeg været foruden hvis jeg fortsat kunne logge ind og printe selv. Jeg har bare fået nok af dem. Min konto var på et tidspunkt i minus 1.500,- og jeg fik breve om hvornår jeg kunne betale dem tilbage.Nu må de slappe af. Dagen efter var der rigeligt med penge igen. Mit firma er et håndværksfirma og det er op og ned med arbejdet og kundernes betalinger, så selvfølgelig kan der være lavvandet ind imellem. Har alligevel overlevet flere af mine kunders konkurser trods stort økonomisk tab og uden kassekredit. Det er op på hesten igen. Nu vil jeg bare gerne have en anden bank. Også privat. Jeg vil gerne have alle mine ting samlet. Jeg beder ikke om noget og låner mig ikke vejen frem.

Er du bankrådgiver eller kender du én der har forståelse for banker, så skriv til mig. Har virkelig brug for hjælp til at tage skridtet og så det bliver gjort rigtigt.

God aften Smile

Mange hilsner

Tina

 

Fra Aars
Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina.

Jeg arbejder som rådgiver i et lokalt pengeinstitut i Nordjylland. Hvis jeg på nogen måde kan vejlede eller hjælpe dig, må du endelig sige til.

Det er meget forskelligt hvad man ligger vægt på, når man går med tankerne om skift af pengeinstitut.

Ud fra dig opslag, vil jeg personligt, vælge et lokalt pengeinstitut med områdekenskab. Og ikke mindst det pengeinstitut, hvor du får den bedste kemi med rådgiveren.

Held og lykke derude! :-)

 

Mvh. Mads Sørensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tina P:
det seneste de har gjort er at sende en skrivelse til mit lønsystem, Dataløn, at der ikke måtte køres trækninger fra dem længere, da der havde været nogle afvisninger de seneste måneder. Det skal lige siges at det ikke har været galt hver gang og de klager ikke når der ruller flere hundrede tusinde ind på kontoen. De gav mig ikke engang besked

selve det at de ikke giver dig besked er højst usædvanligt - man ville ha troet et eller andet var misset helt, men derimod så er det ikke så usædvanligt at de stopper netop danløn og skat og den slags som jo kan trække på en erhvervskonto - uden banken kan se det på forhånd-  det er den typiske forskel fra privat konto til erhverv - at løn, skat, moms trækkes uden bank (og indehaver faktisk) kan se det i banken inden. Du har tydeligvis ikke haft bevilget kassekredit/overtræk og ikke ringet til banken og sagt, at du ville trække over når lønnen betaltes.

Tina P:
Min konto var på et tidspunkt i minus 1.500,- og jeg fik breve om hvornår jeg kunne betale dem tilbage.Nu må de slappe af. Dagen efter var der rigeligt med penge igen. 
Når en konto gentagne gange går i minus (også selv om den tit er i plus) uden det er bevilget, så skal banken afsætte penge til tab - også selv om du så er positiv i lange andre perioder, og de må ikke tage din positive saldo med ved beregning af de krav de skal overholde til kapital - bare fordi du har vist - den kan gå i minus uden aftale. Det er noget der er meget alvorligt set med mange bankers øjne.

INDEN du bliver tilstrækkelig sur, så handler det om, at holde forholdet til DDB varmt medens du smeder på en ny bankaftale. Smid ikke det snavsede vand ud før du har noget nyt rent. Ud og forhandle, og du skal regne med krav til regnskaber over nogle år, budget, likviditet. Her kan du med fordel tage din revisor med hvis du har en sådan, for han vil dels forstå hvad det er bankerne kræver, dels tale deres sprog. Du kan i alle fald overveje det, hvis ikke du selv får OK - og det du skal ha er jo en erhvervskonto ud over dine privatkonti. Det vil tælle til din fordel, at du tilbyder den nye bank både privat og forretning

I mellemtiden mødes du - i neddroslet vrede form Big Smile med DDB, men bed om at få afd. chefen med, fordi du så gerne vil ha en god løsning hvor I viser i stoler på hinanden og skaber en god fremtid sammen. Lykkes det, så måler du det op mod det du har kunne få tilbudt af andre banker og bestemmer dig, og mislykkes det, så holder du stadigt gode miner og sikrer du kan forsætte drift under dit arbejde med at få en ny bank

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)