Jeg driver et firma, som bla. indbefatter en webshop. Jeg er forholdsvis ny som selvstændig og med webshops. Derfor læser jeg med stor fornøjelse SEO-LEX af Thomas Rosenstand. Thomas skriver bla. fordelen (og vigtigheden) af Blogs. Jeg kan godt følge ham langt hen ad vejen. Dog sidder jeg nu tilbage med en følelse af at jeg på den ene siden tænker, at sådan må jeg også have - og på den anden siden med en tanke som "hvad fan... skal jeg skrive om"? Det værste der kan ske, er jo at jeg går kold efter få indlæg! Hvad er jeres erfaringer? Jeg vil jo nødig ende der hvor jeg blot skriver noget sludder, for skrives skal der jo. Hilsen Erik |
Uanset og når alt kommer til alt er dette udtryk helt rigtig! "Content is king".
- Jeg er på ingen måde skarp nok til at kunne give dig et konkret svar, men taget i betragtning af at du har en webshop, hvor du formentlig/forhåbentlig er nogenlunde inde i dine produkter, til at kunne videregive din viden og fortælling om, hvorfor du mener dine kunder skal vælge dine produkter. Altså kan en blog være en rigtig god idé, hvor du selv bidrager - kan bl.a. være med tips/tricks, gode råd eller vejledninger.
Derudover kan du med stor fordel, smelte blog og video sammen, og bruge en platform som eksempelvis YouTube, hvor der er enorm aktivitet og eksponering.
Alt i alt vil jeg mene, at det skaber ultimativt troværdighed - hvis du har begge dele. Men en god starter vil være, at skrive eller få skrevet blog indlæg af en tekstforfatter - hvis ikke du selv kan eller har tid til at skrive dem.
Sørg for alt i verden, at du har sociale medier connected med din blog/shop - Så du hurtigt kan dele, og dine venner etc. kan dele videre. (Hvilket skaber trafik)
Håber du kunne brug et langt svar, men håber du forstår hvad jeg mener
NB: Har lige været inde og kigge på din hjemmeside, der sælger hundefoder - og her vil det være oplagt at lave begge dele. Altså både blogindlæg og video til youtube
God aften,
Venlig hilsen
Nils