Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse på 3 mdr. kontrakt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære iværksættere,

Jeg driver et lille anlægsgartnerfirma, og har nu brug for en medarbejder mere for en kortere periode på 3 mdr.

Hvordan skal sådan en kontrakt se ud, hvis den skal være tidsbegrænset og er der evt. en standardkontrakt, man kan printe ud/rette til?

Håber der er nogen, der har erfaring med dette.

Mange hilsner Andreas

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 12:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

http://brokop.com/

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:40

Det er meget svært at svare på, når du ikke oplyser noget om vilkårene. 

Eks. Er det en jordbærplukker på timeløn - eller en bogholder med funktionærvilkår, som du er ved at ansætte. Wink

Fra Århus N
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 18
Fra  KA Skrevet kl. 19:17

Hej Andreas.

Ansættelseskontrakter kan man downloade i dusinvis fra diverse hjemmesider, nogen bedre end andre.

Krifa har på deres hjemmeside en udmærket skabelon til udfærdigelse af en ansættelseskontrakt.

Så let det er at finde en egnet skabelon til ansættelseskontrakten, lige så svært kan det være at formulere de vilkår, der måtte adskille en given kontrakt fra andre kontrakter.

I dit tilfælde skal der fokuseres på vilkåret om, at ansættelsen er tidsbegrænset. Den almindelige løsning er, at man begrænser kontrakten til et givet tidspunkt. Jeg vil kraftigt opfordre til at søge begrænsningen knyttet op på færdiggørelsen af en opgave, såfremt medarbejderen ansættes mhbp udførelse af en given opgave.

Fordelen er, ar arbejdsgiveren får - lige præcis - opfyldt sit behov, og yderligere undgår han besværet ved en eller forlængelser af kontrakter, såfremt begrænsningen var tidsbestemt, og tidspunktet løbende ændrede sig. En eller flere forlængelser af tidsbegrænsede kontrakter er i sig selv lidt et minefelt ifht at ende i juridisk unåde.

Med venlig hilsen
Steen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:35

den der bliver ansat på den midlertidige kontrakt vil normalt få karantæne i a-kasse (hvis det er et problem for denne) da det anses for frivilligt at den pågældende tog job der var udløbsdato på (kunne jo være i begges interesse) TROR jeg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)