Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. uretmæssige brug af billeder og tekst‏

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står nu med en sag, hvor jeg har lånt nogle billeder og anvendt en tekst, som ikke tilhørte mig - Jeg er selvfølgelig blevet klar over nu at det er strengt ulovligt, da jeg ikke havde spurgt ejeren om lov.

Mit spørgsmål er så, nu hvor jeg er under 18 år, hører det så under drengestreger. Altså jeg har fået en lærestreg og har nu fuldt ud styr på tingene - men skal jeg betale bøden på de 10.000 eller kan jeg snak mig ud fra det.

Billederne og teksten er blev anvendt på facebook, som markedsføring i 4 dage. Altså ikke på min webshop.

Håber at hører fra nogle, som kender reglerne for dette.

  

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, helt reelt er det ulovligt, også selvom du er under 18.

Evt, tag en snak med personen, og se om i ikke kan finde en løsning, det kunne være han var gavmild :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du fået brev fra en advokat, eller fra ejeren af billeder og tekst? Eller er du blevet stævnet? Siden du skriver "bøden på 10.000".

Oftest, "nøjes" ejeren med at skræmme også via advokater, men i mange tilfælde er de tilfredse med at man fjerner det copyright beskyttede materiale.

Hjælp til computer? Din IT mand er svaret

Tilmeldt 14. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Han truer med at gå videre med sagen, men han har sendt en fraktur 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke så rart jo - det er ikke i sig selv frifindelse at være 17 år - jeg går ud fra det er som person du har gjort det og ikke via CVR for umyndig - 

Du kan skrive, at du har fjernet alt og at det var en ren fejl og at du ikke har tjent på det og beskriv dig selv som umyndig - og se om det stopper ham - og ellers afvente at han går videre med at inkassere fakturaen rent praktisk så du ikke tager omkostninger ind. Har dine forældre eller deres venner eller dine vener lidt juridisk forstand kan de hjælpe med at skrive det bedst muligt.

Kommer der så videre herfra til at han kobler noget på, som betyder indkaldelse til retten - ja så er du nødt til at gå til en jurist for at få hjælp vil jeg mene

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

17årgammel:

Han truer med at gå videre med sagen, men han har sendt en fraktur 

 

Hvis det var mig du havde stjålet fra, havde jeg tænkt at hvis du er gammel nok til at drive en webshop, så er du også gammel nok til at vide, at man ikke stjæler andres materiale. Jeg havde derfor valgt at køre en retsag, hvis du ikke betalte fakturaen.

Havde du været privatperson og brugt én tekst på f.eks. dba i en annonce, ville jeg være tilfreds hvis materialet blev fjernet med det samme, men det er udelukkende fordi det ofte vil være en dårlig forretning at køre en retsag mod en privatperson.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 11. Nov 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig ikke ok at bruge en andens arbejde, men det er ikke uset og hvis du har fjernet billed og tekst allerede efter 4dage

er der nok ikke sket den store skade. jeg havde snakket med ejeren og sagt undskyld, det sker ikke igen og hvis han ikke vil acceptere

din undskyldning,så se tiden an, havde ikke selv betalt hans faktura, og en faktura må og kan ikke forveksles med bøde.

beløbet han også har anført fakturaen er jo fiktivt og opfundet af ham, en tur i retten koster tid og energi og vil sikkert slet ikke komme så langt.

min råd, undskyld ordentligt og ellers bare lade det gå sin gang. inkasso kommer den ikke i du har jo intet købt. 

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er over 15 så efter dansk lov står du til ansvar for dine handlinger.

Men hvis du har fjernet det så se tiden an.

Mvh.

Jesper

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 02:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Det er måske lige i overkanten med en bod på 10.000 kroner - især set i lyset af at du kun er 17 år. Havde du nu været en platugle der systematisk svindlede med andres indhold osv., så ville jeg kunne forstå det. Det med fakturaen er da blot en skræmmemetode, og betaler du den, har han da haft en usædvanligt fed timeløn på de billeder og den tekst du har taget.

Giv vedkommende en ordentlig, offentlig undskyldning, link til materialet på hans side, og afvent. Du skal under ingen omstændigheder lade dig skræmme til at betale hans "dummebøde". Skulle du endelig ende i retten, hvilket er meget usandsynligt da det kræver meget tid af den der lægger sag an, så kan du i værste tilfælde ende med en bøde.

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Med billeder i flertal og tekst bør det overvejes om ikke "dummebøden" på 10.000 kr. er billigt sluppet.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)