Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridiske problematikker ved at sælge en andens produkt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

På debatsider som disse er spam ikke velset, det erkender jeg. Derfor brugte jeg tyve minutter på at lede efter en situation der minder om min, før jeg nu i ren desperation grundet manglen på netop dette, opretter jeg en ny tråd.

Jeg står i en situation hvor jeg er kommet i besiddelse af en kasse smykker fra xxx til en samlet detailværdi på godt og vel en million kroner.

Kassen blev stillet i depositum fra ejeren af siden, som sikkerhed for nogle penge han skylder. Grundet personlige anliggender er han nu forhindret i at betale beløbet, hvorfor jeg betragter smykkerne som min ejendom.

Mit spørgsmål er så (og det kan måske virke banalt for nogle?) - er der nogle juridiske omstændigheder jeg skal være opmærksom på, før jeg går i krig med at få dem solgt? Det er jo trods alt en andens produkt. Det ville vel være som at åbne en butik lige ved siden af H&M, som solgte deres egne produkter - måske bare billigere.

Nogle der kan give mig gode råd, forklaringer eller evt. bare et gok i nøden? Hvad end I føler er nødvendigt for at spørgsmålet ikke længere klinger i hovedet på mig.

//NeuBee

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 06:38

Hej Neubee

Velkommen til Amino, det er da rart at høre der er nogen som bruger lidt tid inden de stiller spørgsmål, dog finder jeg det utrolig dårlig stil du nævner navn på dem du har smykkerne fra, jeg kan ikke se hvad det har med sagen at gøre?

Med det sagt tror jeg du skal komme med lidt flere oplysninger, så som om i har papir/underskrift på jeres aftale med de smykker hvad der evt står i dette hvis i har (husk nu ingen navne)

Held og lykke med det.

/allan

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 08:13

Jeg havde misforstået spørgsmålet. Svar slettet

Fede malerier en blog om malerier

Tilmeldt 13. May 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:39
Hej Allan.

Først, jeg er ikke sikker på hvem det i dine øjne er dårlig stil over for, men kan det virkelig passe man ikke kan redigere sine indlæg? Jeg stoler på, at din vante gang her på Amino gør, at din etikette vedr. sådanne ting er mere komplet end min. Men jeg kan ikke rette det?

Mht. det andet, så eksisterer der ikke nogen skriftlig kontrakt. Dette kan jeg - nu du siger det - godt selv se værende forhindrende for videre salg. Men hvordan?

Igen, tak for svar.

//NeuBee
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

man kan kun rette inden for ret kort tid for ikke at svar kommer til at være på noget helt andet end tråden beskriver, og man må ikke nævne navne da den der nævnes ikke altid kan forsvare sig og det kan blive hedt men fred med det

¨Med det beløb du nævner og det forløb er jeg ikke i skygge af tvivl om at du skal ha fat i en advokat der ser tingene helt igennem og svarer dig. At ha værdier for 1 mio stående uden skriftlig kontrakt lyder som noget rigtigt mange offentlige myndigheder ville stille spørgsmål til, er de beskattet af ejer og hvad ved jeg. Du må absolut ikke bare sælge dem men ofre 1 time på et godt advokatkontor for at få¨det konkrete og rigtige råd

vh

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 15:19

Hej Neubee

Jeg syntes det er dårlig stil over for ham du har taget vare i pant for, hvordan ville du selv have det hvis det var omvendt? Cookie har svaret kan jeg se, hvis du ønsker at få det navn slettet skal du bare skrive til Aminos support :)

/allan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)