Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med at booste indlæg på Facebook for flere læsere på sin blog

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra San Francisco, Californien
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen :) 

Jeg har en skønhedsblog, som lige nu ligger hos bloggernetværket Bloggers Delight. Da jeg savner kontrol over bloggen og annonceringen, har jeg valgt at opsige samarbejdet. Jeg har 6 måneders opsigelse (!), men er endelig ude her d. 1. juli. 

Jeg er lidt bekymret for, at mine læsertal vil falde drastisk, da jeg får rigtig mange af mine besøg gennem bloggersdelight.dk og gennem linkfællesskabet, som jeg har med alle de 140 blogs, der er en del af Bloggers Delight. Jeg kører for tiden nogle konkurrencer på min blog, hvor folk skal følge mig gennem RSS-siden Bloglovin', så jeg får nogle "faste læsere", der ser mine posts, når jeg ikke længere er hos Bloggers Delight. 

Jeg kunne dog godt tænke mig at komme ud til flere med mine posts, og har kigget lidt på den feature, Facebook har, der hedder "Boost Post", hvor man kan betale for at få sin post ud til flere personer. For $20 estimerer Facebook, at min post vil blive set af 3200 - 5900 personer. Det lyder jo virkelig godt, og jeg tænker, at hvis jeg booster en post om en konkurrence med link til deltagelse på min blog, så vil det måske give en del? 

Mit spørgsmål er, om der er nogle af jer, der har erfaringer med at benytte "Boost post" funktionen på Facebook? Hvilke resultater, har I fået? 

Hvis I har andre gode råd til hvordan jeg kan få en masse faste læsere på min blog, inden jeg er ude af Bloggers Delight, så modtages de med kyshånd! 

Mange tak. :) 

Mvh. Celia

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 21:37

Hej Celia.

Jeg har lavet en hel del boosts med Facebook opslag - dog mere produktspecifikke.

Jeg har på en 2 måneders periode brugt sammenlagt 3-4000 kr. og det har da også givet en del likes, kommentare men knapt så meget salg som jeg havde håbet på :)

Men i forhold til din blog, er jeg da sikker på at du nok skal få nogle læsere den vej igennem - spørgsmålet er bare hvad dine læsere kommer til at koste (Pris/Konvertering)

... men pas på at du ikke bliver for tiltrukket af Facebooks gyldne ord "Vil blive set af 3200 - 5900 personer" - NEJ den vil blive vist i højre side af folks Facebook vindue, og hvor mange af dem kigger på "reklamerne" ? :) så ud af 3200 - 5900 personer, vil du vel reelt få 50-100 klik max, hvis du laver en rigtig fed annoncetekst :)

Med venlig hilsen
Jonas Ebbe 

Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 21:40

Hej Jonas

Mange tak for dit svar. :) meget brugbart! 

Jeg troede egentlig, at posten ville komme til at være på folks væg? Som en af de der "sponsored posts"? Jeg ved ikke, om du har set dem, men jeg ser af og til en post i mit newsfeed, ofte er det for en konkurrence om en rejse, som en masse mennesker deltager i. :) Og så står der tit "sponsored" under. Hvordan får man disse posts? Jeg kunne forestille mig, at de konverterer noget bedre end en lille fjollet annonce i sidebaren til højre - jeg kigger i hvert fald aldrig selv på dem. :) 

Ja, jeg skal bare beholde mit læsertal, når jeg flytter, da jeg gerne vil kunne sælge annoncer på mit site. :) Så ser et kæmpe dyk i besøg ikke for godt ud. 

Tak for dit råd, :)

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 21:45

Afhængigt om det er en PC eller mobiltelefon folk sidder med, bliver det vist på forskellige måder. Men jeg må ærlig indrømme at jeg ikke er klar over, hvordan og hvor du får din side frem i "Sponsored post"

Men det er jeg sikker på Thomas Bigum kan hjælpe dig med, han har hjulpet mig med en masse Facebook spørgsmål - og han er pænt skrap til det (og gratis) :)

Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 21:48

Tak. :) Ham har jeg hørt meget godt om, det kunne være super cool at få hans råd! :D Tak. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)