Der er vi ovre i specifikt SEO... men jeg vil da mene, at det er bedst at have et domæne, som du får en masse linklove (pagerank) på .... og bruger domæne.com/produkt1 etc... men du kan godt købe flere domæner og optimere dem til specifikke søgeord.. men det er en helt videnskab i sig selv... og den vil jeg ikke gå ind i, det er der andre der kan svare bedre på... (måske du skal lave en søgning på det, eller oprette et nyt indlæg) Lav en søgning på internettet, der kan du sagtens finde masser af gode tips og tricks... der findes masser af hjemmesider som kun drejer sig om affilliate, søg efter dem.... Ja, jeg har tjent penge på sitesell... og det passer nogenlunde sig selv når man først har en masse content (indhold)... mit website findes kun på rent organisk (ex google) søgninger og benytter kun adsense... har ikke brugt meget tid på linking, som er det der giver mest "pagerank".... |
ThomasT:Hvad er iøvrigt jeres erfaring mht. domæner? Er det bedst at have et separat website til hvert produkt, eller er det ligeså godt eller bedre at have dem på domæne.com/produkt1, domæne.com/produkt2, etc.?
Mvh.
Thomas :)
Godt spørgsmål - for mig at se er der to ting der spiller ind. Hvis du sælger griseører i et affiliateprogram og symaskiner i et andet, sælger du nok ikke ret mange griseører med domænet: billige-symaskiner.dk/griseører.
Hvis der derimod er sammenhæng mellem dine produkter og domænet, vil jeg klart foretrække et domæne, da domæne.com/produkt1 også giver autoritet hos søgemaskinerne til domæne.com/produkt2. Hvis du derimod har to seperate domæner skal du opbygge autoritet individuelt hvilket betyder dobbelt arbejde.