Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af gratis hjemmeside uden at miste rettigheder?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der findes nogen freewebsites, hvor man ikke mister en del af sine rettigheder,

Og selv kan stå for og tjene på linkbuildig osv., men som samtidig har ok muligheder (f.eks. webshop), og design?

Og hvis ikke - hvad er det billigste så, med de samme betingelser? Er en af dem med et månedligt abonnement ok?

Kan man købe et billigt standard design til sin nye hjemmeside

P.s som udgangspunkt skal det dog bruges til rekruttering af foredrag m.m.  

Eks. på mindre rettigheder er Bricksite, hvor de kan bestemme hvilke links der kan ligge der.

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:07

P.s. det skal gerne være sådan at der kan være plads nok til en forholdsvis lang video,

og der er muligt at downloade pdfér fra (som min), og som man evt. selv kan tjene penge på at andre downloader

Tilmeldt 11. May 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:58

Hey du.

Du kan eventuelt kigge på http://www.000webhost.com/ . Det er ganske gratis og ret godt. Du får et subdomæne af en af deres hjemmesider, f.eks. blabla.000webhost.com. Så vidt jeg husker, så har de en masse domæner man kan vælge mellem, så man får ditnavn.valgtedomæne.com.

Anyway, der er vidst en del plads.

Hvis det ikke er noget, så kan du altid kigge på http://one.com . De udbyder webplads på ca. 5 GB for 11 kr om måneden. Alt i alt med domæne (.dk) osv., så er det ca. 250-300 kr. om året, så det er til at holde til.

Med venlig hilsen

Dennis.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 22:59

Kasperfp:

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der findes nogen freewebsites, hvor man ikke mister en del af sine rettigheder,

Og selv kan stå for og tjene på linkbuildig osv., men som samtidig har ok muligheder (f.eks. webshop), og design?

Du har måske ikke råd til de ca 200kr et domæne med webhotel koster om året ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:51

Hej Kasper

Jeg har lidt svært ved at forstå hvad du mener med rettigheder. Som udgangspunkt så ejer du selv alt hvad du publicerer på en hjemmeside hvad enten den er gratis eller ej.

Der hvor der kan være lidt bøvl er at hvis du bruger et subdomæne altså f.eks. mitsite.cloudsprout.dk, så er det selvfølgeligt udbyderen der "ejer" domænet og når du vil flytte (hvis du overhovedet vil flytte) så kan det være svært at få domænet med.

Løsningen er selvfølgeligt at du køber dit eget domæne, det koster omkring en hundrede krone, og skal fornyes hvert år for samme beløb.

MEN her skal du være opmærksom på at flere af de gratis site builders, som f.eks. Wix, ikke er gratis længere når du putter dit eget domæne på.

Jeg er selv med til at bygge CloudSprout, som netop er en gratis SiteBuilder. Her kan du gratis pege et domæne på dit site. Men alt hvad der er gratis har selvfølgeligt en bagside. For CloudSprout er det, at når du har 500 unikke besøgende månedligt, så koster det 150 kr. pr. måned.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 13:13

Hvis jeg var dig, ville jeg købe et webhotel hos meebox.net eller Unoeuro.com. det koster om måneden 10kr. eller 120kr om året.

Der til skal du have et domæne navn, så du får dit eget navn.dk det koster 99kr at købe første år, og efterfølgende 45kr om året.

Så det er en samlet udgift på 165kr om året.

Når du så har webhotellet så installerer du wordpress på det, det er det bedste CMS i verdenen, og det er super let at få hjælp til det, bare her på amino.dk får folk hjælp inden for meget kort tid, når de spørger her inde.

Og så er det kun designet du skal købe, de findes også gratis, men dem du giver lidt for er bare så mange gange federe.

Tilbudet fra Lundsby er helt sikkert også et godt valg, så længe du sørger for at holde dig under 500 unike besøgende om måneden, da det ellers vil koste dig 1800kr om året, hvilket med min lommeregner bliver mange gange dyrer end at have et webhotel :D

Hvis du har nogle spørgsmål til det at have et webhotel og wordpress, så sender du bare en PM eller smider dine spg her i tråden.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:58

Michael R. Gertz:

Tilbudet fra Lundsby er helt sikkert også et godt valg, så længe du sørger for at holde dig under 500 unike besøgende om måneden, da det ellers vil koste dig 1800kr om året, hvilket med min lommeregner bliver mange gange dyrer end at have et webhotel :D

Hvis man stiller det så simpelt op, så ser CloudSprout klart dyrere ud. Men så antager man også:

1) At man helt sikkert ved at sitet får over 500 unikke besøgende,
2) At man selv kan løbende opgraderer sin Wordpress installation, for ellers bliver den hacket.
3) At man selv kan finde et gratis theme og tilrette det præcist som man vil havde det (dvs. man kan sin php, css og html)

Hvis alle antagelser er opfyldt, så er Wordpress på et billigt webhotel et rigtigt godt valg.

Men hvis ikke antagelse 1) holder, så er CloudSprout bedre fordi det så er gratis, og dermed billigere.

Hvis ikke antagelse 2) holder, så er CloudSprout måske bedre fordi man enten løbende skal betale en wordpress mand for at opdaterer det og risikoen for at man bliver hacket er temmelig stor. Det er altså en ubekendt omkostning og en usikkerhed om hacking.

Hvis ikke antagelse 3) holder, så er CloudSprout bedre, for her kan du selv rette at via vores Designer, som netop er lavet til at almindelig mennesker kan bygge websites. Med Wordpress skal du ud og havde fat i en Wordpress mand til at hjælpe dig.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)