Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afregning af løn til mig og ansat

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har nu haft min egen virksomhed i nogle måneder, og der begynder at tegne sig et billede af lidt overskud.
Jeg har en plan om at tage på en del markeder i løbet af efteråret og har i den anledning tænkt mig at tage min far med, som hjælp.
Jeg vil gerne aflønne ham og har fundet fremtil Danløn - her kan jeg vist rimelig simpelt udbetale løn til ham.

Mit spørgsmål er så, om jeg også kan tillade mig, at udbetale (time)løn til mig selv. Det vil være rigtig dejligt, hvis jeg efterhånden kan begynde at høste lidt af det jeg har sået Smile

- Er der nogen der ved om Danløn automatisk afregner med myndighederne eller skal jeg gøre det?
- Er det ok at udbetale løn til mig selv, inden jeg ved om virksomheden giver overskud i år? Eller er der en anden måde?

Håber at I kan hjælpe mig

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47

Hej!

Ja...Danløn afregner automatisk til myndigheder.

Hvis det er et personligt ejet firma kan du hæve forlods på det forventede overskud.

Overskuddet gøres først op ved årets slut.

I et selskab er du at betragte som en ansat, og kan hæve løn på normale vilkår.

/Peter

Fra Vestjylland
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 21:47

Hej

Det kommer an på hvilken virksomhedsform du har.. Er du enkeltmandsejet, skal du ikke udbetale løn til dig selv via lønsedler..
Det kaldes her private hævninger.. Har du selskab skal det være lønkørsler med træk af skat m.m.

Danløn til din far, er en god ordning, og ja de overfører også til myndighederne.. Husk blot at få godkendt de aftaler der tilmelder dig til dette.. Det hedder vist en OS2 aftale og skal vi dit pengeinstitut til pbs,  så der ovf. løn og a skat, am m.m.

Pernille

Bogholderi, Regnskab & Administration
http://www.secondaccount.dk

Fra Vestjylland
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 21:48

Nå, der kom vist lige to svar på samme tid :-)

Bogholderi, Regnskab & Administration
http://www.secondaccount.dk

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 05:48

Hej Pernille og Peter,

Mange tak for jeres super hurtige svar!
Det er et enkeltmandsejet firma jeg har, så jeg kan så i realiteten overføre penge løbende til mig selv. Min far ansætter jeg i firmaet. Det kræver vel så en ansættelseskontrakt (?)

Jeg må vist også hellere se at tage mig sammen og kontakte en revisor, da det nok er bedst med sådan én indeover disse sager Wink

Tak for hjælpen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:51
Fra Nr. Snede
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:54

Hej,

Hvis du vil bruge Danløn, så undersøg om den bank kan lave det som hedder en OS02-aftale. Det findes kun på erhvervskonti og nogle netbanker, fx Skandiabanken, kan ikke gøre det.

Se dialog her, hvor jeg spørger om gode råd: http://www.amino.dk/forums/p/19774/145454.aspx#145454

Venlig hilsen
Bjørn 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 12:00

Hej Bjørn,

Ja, jeg så faktisk godt dit indlæg, som ingen har haft mulighed for at svare på. Jeg bruger Sparekassen Sjælland og er ganske godt tilfredse med dem. Men om de kan klare kravene til Danløn er jeg i tvivl om. Du kan evt. selv prøve at kontakte dem.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)