Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til flytning af .net domæne + valg af webhotel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med :)

 

1. Jeg har to .net domæner registreret, men de er ikke tilknyttet noget webhotel endnu. Det er sådan set det samme domæne, men det ene er med æøå og skal bare redirecte til det andet. Mit spørgsmål går nu på om begge skal tilknyttes til et webhotel eller om man på en anden måde kan lave 301 på en anden smart måde?

2. Derudover skal jeg selvfølgelig også bruge en mail med domænet i navnet. Her ville det også være smart at lave 2 mails, altså både med og uden æøå og så redirecte til den ene, da folk nok nemmest husker adressen med æøå. Ændre det på noget mht. spørgsmål 1?

3. Valg af Webhotel; Jeg har kigget på Meebox og UnoEuro og hælder nok mest til meebox pga. lagerplads til prisen. Men skal der betales 99,- for flytning når domænet ikke flyttes fra et webhotel til et andet, men sådan set bare skal registeres?

4. Sidste spørgsmål går på, at jeg i forvejen har et domæne på meebox og om det er muligt at tilknytte de to nye domæne der eller om det er en dum ide at blande gulerødder og kartofler?

På forhånd tak!

De bedste hilsner

Sebastian 

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

1. Det skal sættes op som et domæne alias, jeg vil forslå dig at bruge det domæne uden æøå som primær og så det med som et alias. 

2. Brug det domæne uden æøå det kan godt give problemer med nogle mail servere

3. Meebox har vist en del problemer med deres server for tiden. 

4. Det kan give lidt problemer. Et webhotel køre som en bruger og ved at køre med 2 forskellige kan der være lidt sikkerheds problemer.

Mvh.

Jesper

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et fantastisk hurtigt svar (og så på denne tid af døgnet!)

1. Hvor sætter man sådan noget op henne? Hos dandomain? Planen er også at bruge uden æøå som standard og redirecte til den fra den anden side.

2. Samme tanke her med at bruge den version uden æøå, men derfor skal de vel begge oprettes så den med æøå kan redirecte over til den anden?

3. Okay, men det er vel ikke noget permanent? og ellers hvad kan så anbefales som alternativ?

4. Det tænkte jeg nok! Så det bliver nok et nyt webhotel til den nye side :) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)