Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Plagiat af app

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har brug for et godt råd angående plagiat af min app i appstore.

For ca 1/2 år siden lagde jeg min app i appstore som fik meget omtale i den lokale avis.
I dag er jeg så blevet gjort opmærksom på at der er en der har plagieret min app ned til mindste detalje.

Min app er navngivet på engelsk. Plagiaten har bare oversat navnet til dansk.
Min app beskrivelse og Plagiaten indeholder ned til mindste detalje det samme.
Min app's funktionalitet og Plagiatens er næsten fuldstændig ens. 

Der er godt nok blevet kigget en store del til min app under udviklingen af plagiaten. 

Nu har jeg fundet ud af at personen der har lavet Plagiaten driver en rimelig anderkendt webside der vedrører alt inde for apple produkter.
Siden har bla. bidraget med artikler og historier til TV2, DR1, DR2, DR P1, DR P3, Politiken, Berlingske Tidende, Ekstra Bladet, BT, Metro Express, Computer World, Fagbladet 3F, KommunikationsCast m.fl. 

Nu ser jeg at han har lagt sigen egn app op på in egen side og den har fået nogle kommentarer med på vejen af andre brugere af sitet.
Jeg vil naturligvis også kommentere denne plagiat app. Men siden bliver selvfølgelig drevet hårdere end solens rige.
Det kan godt være min retorik angående plagiat appen var lidt hård.
Han egen eklame for sin egen app har også gjort at hans plagiat app er gået top 10 i den danske appstore.

Jeg er en retskaffen person der vil folk det bedste. Jeg har derfor også lavet en gratis version så folk ikke køber katten i sækken og kan bruge den gratis version hvis de ikke har mere end 10 item.

Han har kun en betalings version.

Alt detter mener jeg gør siden og til dels ejeren af siden meget utroværdig.

Hvad skal jeg gøre? Og hvad har jeg ret til at gøre?

Jeg har overvejet at skrive en mail til ham. Men på den anden side så har han min mailadrese og har haft mulighed for at vende tilbage.
Jeg kunne ringe til ham og snakke med ham.
Eller jeg kunnde skrive en pressemeddelse og fortælle om han og hans side og den måde han driver den og sine forretninger på.

??
Mvh Morten 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)