Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Efter indberetning af moms

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have efterindberettet noget moms, da jeg har fundet et par regninger fra 1. kvartal af, som jeg ikke havde fået med i mit regnskab.

Men, når jeg under TastSelv Erhverv trykker på blanket 31.009, så ryger jeg bare tilbage til forsiden, og på virk.dk sender den mig også til forsiden af TastSelv Erhverv når jeg trykker Start på blanketten.

Er det mig der griber det forkert an, med hvordan jeg skal lave en rettelse til moms inberetningen?

Fra Kirke Såby
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Indblich. Skrevet kl. 10:07

Nej, du skal bruge den blanket. Jeg har dog ikke nogen problemer med at hente den, men det kan også gøre via tastselv så du ikke skal printe blanketten. 

Ved ikke om det ligger flere steder på skats site men her er et link: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=83481. 

mvh

Jesper 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41

ja det kan gøres elektronisk - men jeg har ikke besvær med at hente blanketten her: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=100427 

og den sendes til SKAT
Betalingscentret
Damstrædet 2
6950 Ringkøbing

hvis du ikke kan få E-blanketten til at fungere

taler vi helt små penge og det er dig der skal ha penge fra moms - så du ikke kan beskyldes for at trække på deres likviditet, så går det sikkert også at tage dem med i næste indberetning men - hovedregel ja - efterindberet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 114
Fra  http://coolwatch.dk Skrevet kl. 19:25

Som John nævner, er der ikke tale om noget der kunne ligne spekulation ift. sikre sig ekstra likviditet i en periode, så medtag momsen i næste periode. Vurderer væsentligheden ift. dine regnskabstal.

Interim løsninger og økonomisk sparring - http://okonomiplus.dk/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:55

Martin.S.:
sikre sig ekstra likviditet i en periode, så medtag momsen i næste periode.

Gør det rigtigt fra starten og indsend en efterangivelse. Det sker der intet ved - hvad enten du skal betale eller skylder moms. Jeg har oplevet at SKAT har krævet beløb på mellem  800 kr. og 3000 kr. reguleret tilbage til rette perioder.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37

helt enig hvis vi taler 800 kr - den med måske at tage det i næste periode var noget med under 100 kr man skulle ha tilbage, men JA det rigtige er efterindberet og husk så lige, at det er FORSKELLEN man efterindberetter. En ret alm fejl er, at man indberetter det nye korrekte, men det er forskellen i forhold til den den oprindelige indberetning - med ret fortegn - som skal på efterindberetningen

vh

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 20:37

Der er tale om ca 1000-1200kr (sidder ikke lige med regnskabet pt) i efterindberetning, men det har ikke nogen betydning for mig, om jeg får dem indberettet nu, eller i kvartal 2, syntes bare jeg vil have det gjort nu, mens det stadig er i indberetningsperioden for kvartal 1.

Men må se imorgen på arbejde, om jeg kan komme ind på den elektroniske indberetning der, ellers må jeg indsende blanketten til skat.

Og for at være sikker på jeg gør det korrekt, så skal jeg kun angive det momsbeløb jeg ikke har fået indberettet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:01

ja du skal kun indberette det der manglede - det er beskrevet på blanketten ret godt også

vh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)