Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AdSense - hvad gør programmet når en besøgende uden historik besøger et site?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra St. Julians
Tilmeldt 29. Aug 09
Indlæg ialt: 56
Fra  Marketing Partners Online Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Et lidt "skævt" spørgsmål, men der er mening med galskaben (tror jeg).

De fleste af os kender AdSense, og de fleste af os har også en ide om hvordan deres (komplicerede) system fungerer; de indsamler information om alle os potentielle kunder i et givet marked, og placerer så reklamer på de hjemmesider (med AdSense) som vi besøger.

Skide smart, og så langt, så godt.

Nogen der ved hvad AdSense / Google gør ved en bruger som de INGEN data har på?

Jeg spørger, da jeg - blandt mange andre hjemmesider - arbejder med hjemmesiden www.krydsord.dk, hvor vi - udover at sælge krydsords opgaver - arbejder med AdSense.

Men vi kunne godt tænke os at udvide / mer-sælge til vores mange tusinde daglige besøgende på Krydsord.dk; vi ved blot ikke med stor nok sikkerhed, hvad folk der interesserer sig for krydsord OGSÅ interesserer sig for. Alt andet lige er jeg mere tilhænger af målt data end af at spørge målgruppen selv, da dette medfører visse usikkerheder, men jeg er klar over, at jeg kan sende en survey eller lignende ud til databasen.

Hvis nu AdSense / Google (på baggrund af al den information, de har indsamlet på mange, mange tusinde besøgende på Krydsord.dk og lignende sider) ligger inde med denne viden, så vil de (vel) udsætte de af de besøgende på Krydsord.dk, som de ingen data har på, for reklamer, som de ved at folk, der besøger siden med stor sandsynlighed også kan li?

Hvis ja, så skal jeg jo blot tilgå siden x gange via en "bruger" / identitet, som AdSense ikke kan identificere som mig (eller nogen anden) for at finde ud af hvilke produkter, de mener jeg bør være interesseret i?

Er dette en kæmpe omvej / er der andre langt mere oplagte metoder at benytte for at finde frem til hvad vi (også) bør sælge på vores hjemmeside(r)?

Andre, der har haft nogle af de samme tanker / eller blot det samme problem: I har en velfungerende hjemmeside med masser af trafik og føler den kan udnytte sit potentiale langt bedre end den gør "den dag i dag"?

På forhånd tak, og undskyld en længere udredning :-)

Nicolai Kostakis

Texaspoker.dk er hele Danmarks guide til poker. Bliv en del af Danmarks hyggeligste poker fællesskab.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)