Jeg solgte udstyr for 22.000 dkr. over i selskabet og det er den eneste aktivitet der har været i enkeltmandsvirksomheden i år. Skal jeg så blot oplyse et overskud på 22.000 kr. ved lukningen af virksomhede? Og skal desuden også lige indberette moms for første kvartal, er der her moms på de 22.000,- som jeg har solgt af aktiver (it-udstyr)?
Ja du oplyser de kr 22.000 i rubrik 111, der er ikke moms på de kr 22.000 da handlen foregår mellem 2 cvr reg. virksomheder.
Husk at udfylde ophørs blanketten.
Hvorfor er der ikke moms på?? Sælger en momsreistreret virksomhed noget, aktiver osv, så er der da moms på håber jeg, og den købende virksomhed trækker momsen fra
Det er da dagens nyhed, at cvr registrerede virksomheder skal fakture hinanden uden moms??? Venlig hilsen John
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Sorry ja, det er jo ophør og ikke bare fra personlig virksomhed til aps. Helt enig, ved ophør ingen moms på salget, faldt bare over det med ingen moms fra cvr til cvr, men sorry for ved ophør vil skat ikke ha moms indover, nok af skræk for at den der ophører ikke har penge til at indbetale momsen mens køber jo garanteret nok skal få den trukket fra Venlig hilsen
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER