Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Negativ moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoere, jeg har et lille spørgsmål vedr. Indberetninger af negativ moms.

Jeg har 2 selskaber (ApS) jeg har haft købt noget i virksomhed 1, kan jeg så godt sælge det til virksomhed 2 til samme indkøbspris og indberette momsen uden problemer? Og hvis SKAT så ber om dokumentation så får de den faktura som virksomhed 1 laver til virksomhed 2, og så skulle det være nok eller hvad? På forhånd tak :-).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ved ikke om jeg helt forstår spørgsmålet ud fra overskriften "negativ moms" men - hvis du har indkøbt det til virksomhed 1 så har du købsmoms i virksomhed 1 at indberette. Dokumentation er så fakturaen fra leverandøren

Så kan du sælge det til samme indkøbspris (ex moms prisen) og nu lægge salgsmoms på - til virksomhed 2. Derved får du samme beløb i købsmoms og salgsmoms i selskab 1. Dokumentationen for salgsmoms er fakturaen fra selskab 1 til 2

I selskab to får du nu købsmoms for varen at indberette og de har så den faktura de har modtaget fra 1 som dokumentation

Samlet har du EN gang købsmoms beløbet i de to selskaber - da købs og salgsmoms udligner hinanden i 1.

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Mar 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:43

Super, det var også sådan jeg mente det var. Tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:21

Så er spørgsmålet så om SKAT accepterer at der mellem de selskaber handles til indkøbspris når begge selskaber kontrolleres af samme ejer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47

Henrik Koudahl:
Så er spørgsmålet så om SKAT accepterer at der mellem de selskaber handles til indkøbspris når begge selskaber kontrolleres af samme ejer.

Jeg tænkte godt over det da jeg svarede på momsen, men bestemte mig for, at hvis det var til fuld indkøbspris (så der ikke lige blev taget underskud - og heller ikke flyttet noget overskud mellem selskaberne ved selve handlen, så det måske bare var noget der var købt forkert i det ene firma men skulle ha været i det andet, så ville skat ikke blande sig, men det kan sagtens være forkert

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)