Jeg ville høre om der var nogle herinde, der modsat jeg selv har kendskab til europæiske producenter af naturgummi (hevea), som er villige til at producere ud fra mit design.
Det er lykkedes mig at finde flere producenter i østen, men jeg ville have det bedst med en producent lidt tættere på hjemmet, så at sige.
Håber at der er nogen, der vil kunne hjælpe mig herinde.
Har du overhoved søgt på danske danske firmaer der fremstiller gummivare?? Du kunne jo starte med at kontakte nogle af de danske firmaer for at høre om de kan hjælpe. Iøvrigt findes en del firmaer i Tyskland der fremstiller kundefremstiller gummidele.
Eksperticen i gummi produktion og forædling ligger jo i meget høj grad i Asien i lande som Malaysia, Thailand, Indonesien hvor de har råvareproduktionen.
Ambassaderne kan oftest hjælpe med mindre sourcing opgaver, ligesom en del handelshuse er dygtige - eks Jepsen og Jessen (det var nu for 20 år siden da jeg boede i asien)
Jeg har allerede kontakt til en producent i Malaysia og en i Sri Lanka, men det var mere for at finde en producent lidt tættere på hjemmet at jeg søger en europæisk producent :-)
Ravn: Jeg havde tydeligvis ikke gjort det klart i mit indlæg at der er særlige krav som skal være opfyldt, for naturligvis har jeg da søgt på danske firmaer, der fremstiller gummivarer...men der er langt mellem producenter som kan producere iht. EN 71.
Jeg havde tydeligvis ikke gjort det klart i mit indlæg at der er særlige krav som skal være opfyldt, for naturligvis har jeg da søgt på danske firmaer, der fremstiller gummivarer...men der er langt mellem producenter som kan producere iht. EN 71.
Mig bekendt er EN 71 en Eu sikkerhedsstandard som beskirver de mekaniske og fysikke krav til legetøj som sælges i EU skal. Der er jo ikke en standard der er relateret til selve produktionen af varen, så det burde ikke være noget problem at finde en gummivareproducent i DK eller f.eks Tyskland.