Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler hjælp, er helt på bar bund :)affiliate

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 26. Apr 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg søger hjælp ang. affiliate, da jeg synes det kunne være meget spændende at arbejde med! - Jeg har dog lidt spørgsmål, som jeg håber på i kan hjælpe mig med at besvare.

Jeg har forstået det sådan, at man eks. har en hjemmeside, skriver om et produkt og angiver et link. Folk klikker så på linket og ender inde på det omtalte produkt. Hvis brugeren så køber produktet, så vil jeg få en form for kommision. Spørgsmålet er så, hvordan får jeg fat i dette link, er det noget jeg skal kontakte den enkelte virksomhed for?

Endvidere kunne jeg også godt tænke mig at vide, om det var muligt at tjene pr. klik på det link som sender dem videre, lidt ligesom Pricerunner, kelkoo m.m.? og i så fald, er det så også blot at kontakte virksomheden og hører dem ad?

Det sidste spørgsmål er så, om det er lovligt at have både google ads og på samme tjene penge via de links ?

Jeg håber i kan hjælpe mig, jeg er helt ny til det her.. Ved ikke engang hvordan man laver en hjemmeside endnu, men det er jeg ved at lære :)

Har hørt at wordpress skulle være godt :)

Jeg ønsker jer alle her på Amino en rigtig god dag

Jonas

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 13:44

Hej Jonas,

Jeg har netop færdig gjort en lang artikel om opstart af en affiliate-side for nybegyndere inkl. youtube-videoer :)

http://casperharlev.dk/kom-i-gang-med-affiliate-marketing 

Den vil med garanti bringe dig længere med dine idéer. Ellers skal du være mere end velkommen til at kontakte mig på Facebook eller mail :)

Vh

Casper Harlev 

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Tilmeldt 26. Apr 13
Skrevet kl. 21:31

Hej Casper

Jeg sætter stor pris på, at du tog dig tiden til at svare mig.

Jeg har bevæget mig ind på din hjemmeside og hold da op, et fantastisk stykke arbejde du har fået lavet dig, imponerende! Jeg vil bruge den kommende tid på, at komme igennem det hele og danne mig en forståelse. Tusind tak for din tid og hjælp

Jonas

Tilmeldt 26. Apr 13
Skrevet kl. 22:38

Jeg har nu læst din guide og føler mig egentlig klar til at springe ud i det, jeg må sige.. Det er en gennemført og fantastisk guide du har fået lavet!

Lige et spørgsmål til, som jeg ikke synes, at har kunne finde svar på endnu.

Tag eks. den her hjemmeside http://www.billigste-internet.dk/

- Der har man mulighed for at sortere i sine valg, ved at skrue op og ned for prisen, samt andre funktioner..

Vil det være muligt at lave i Wordpress ? i såfald, hvad hedder denne funktion egentlig ?

Hav en rigtig god aften

Jonas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57

Hej, Jonash!

Super fedt, at du vil starte med affiliate!

Lige to hurtige:

• Det er lovligt både at have Google Ads og andre reklamer på siden - men pas på med at overdrive.
  • Du tjener pr klik, med Google Adsense. Du kan tjene penge pr. klik med affiliate programmer, hos fx Partner-ads.dk - men det giver ikke særlig meget. Så hellere satse på Leads og/eller salg.
  • Du kan få fat i Affiliate links du kan tjene penge på, hos partnerprogrammer - fx Euroads.dk, og Partner-ads.dk.
Angående den funktion du efterspørger, så er det muligt at lave i WordPress. Den side du har linket til, er såmænd lavet i WordPress. Det vil nok være svært - jeg tror det skal programmeres -men det kan være, at der findes et plugin til det.
- Spørgsmål? Så skriv endelig til mig :-).
Fra Billund
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 23:09

Du kan få dine links fra et affiliate netværk. fx. partner-ads er et rigtig godt affiliate netværk.

Det er lovligt både at have adwords og affiliate.

Det er også muligt at tjene penge pr. klik.

Hvis det er interessant for dig har jeg affiliate siden: billigedildoer.dk til salg.

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 00:34

Hej,
Uden jeg lige har set det, så gætter jeg på, at det er lavet i det plugin som hedder tablepress. I hvert fald kan du lave en del i det plugin :)
Hvis du har brug for noget feedback på emner eller lignende skal du være velkommen (skal nok lade være med at stjæle idéer ;) )
Vh
Casper Harlev

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:54

Det er bare om at komme i gang med det :-)

Tilmeldt 29. Jan 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:15

Hej jonash

fedt du vil i gang med affiliate Smile.

Du får dine links/reklamer fra et affiliate netværk, såsom partner-ads. Dvs et netværk som virksomheder kontakter ,hvis de gerne vil ud til netværkes mange partner, som så reklamere for et produkt/ydelse. Du kan også godt få betaling per click (ppc) i stedet for salg/lead kommission. Og så til dit tredje spørgsmål -> hvis du overholder googles, og affiliate netværkes regler, skulle der ikke være nogle problemer der.

Jeg er også selv lige gået i gang med affiliate, og jeg bruger wordpress på min hjemmeside, og det er jeg meget tilfreds med. Prøv også at tage et kig på Meebox, da de har nogle meget gode web hoteller, til fornuftige priser.

Angående billigste-internet.dk, så vil jeg ligesom Casper, gætte på at det er lavet i tablepress, Som du nemt kan downloade til wordpress.

Held og lykke

Mvh

Vilhelmst

Tilmeldt 26. Apr 13
Skrevet kl. 14:15

Beklager at jeg ikke har fået svaret tilbage på alle jeres fantastiske indlæg! Men sad til konfirmation hele dagen i går, så der blev desværre ikke tid til at tjekke computeren. Men tak til jer alle for jeres fantastiske inputs, det er sku dejligt at være blandt folk, som er så interesseret i at hjælpe andre! Mange tak!

@Casper Lorenzo Jensen
Tak for svaret:). Det var jo lige de svar jeg søgte:). Jeg vil bevæge mig ind og se nærmere på de såkaldte partnerprogrammer du omtaler:).

@Ronnie Gejl
Tak for svaret:) Jeg må jo se om jeg kan finde, en balance mellem adwords og affiliate og se hvad der bedst betaler sig.
Jeg takker for tilbuddet, men jeg må erkende, at det ikke er noget som jeg ved noget om, så det vil være et farligt område at bevæge mig ind på. Jeg er overbevist om, at man får det bedste resultat, ved at arbejde med noget, som man har en viden inde for. Men tak for tilbuddet hvert fald, konceptet er godt og jeg er overbevist om, at der er penge at hente :).

@Casper Harlev
Tak for svaret, igen vil jeg lige hurtigt sige, at din hjemmeside er fantastisk:), sætter stor pris på at folk bruger deres tid, på at hjælpe andre!
Jeg vil se nærmere på det plugin, hvis jeg får brug for noget feedback, så vil jeg bestemt henvende mig til dig, mange tak! :)

@Remydk
Jeg er helt enig, man lærer bedst ved at prøve :)

@Vilhelmst
Tak for svaret, jeg må erkende, at jeg ikke har brugt megen tid på at læse omkring deres regler, det må jeg hellere få gjort. Har læst om nogle som er blevet banned fra Google.
Du skriver, at du selv lige er gået i gang med affiliate, håber det bliver en succes for dig:)!

Hav en fantastisk dag

Mvh

Jonas

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)