Hej Amino Jeg søger hjælp ang. affiliate, da jeg synes det kunne være meget spændende at arbejde med! - Jeg har dog lidt spørgsmål, som jeg håber på i kan hjælpe mig med at besvare. Jeg har forstået det sådan, at man eks. har en hjemmeside, skriver om et produkt og angiver et link. Folk klikker så på linket og ender inde på det omtalte produkt. Hvis brugeren så køber produktet, så vil jeg få en form for kommision. Spørgsmålet er så, hvordan får jeg fat i dette link, er det noget jeg skal kontakte den enkelte virksomhed for? Endvidere kunne jeg også godt tænke mig at vide, om det var muligt at tjene pr. klik på det link som sender dem videre, lidt ligesom Pricerunner, kelkoo m.m.? og i så fald, er det så også blot at kontakte virksomheden og hører dem ad? Det sidste spørgsmål er så, om det er lovligt at have både google ads og på samme tjene penge via de links ? Jeg håber i kan hjælpe mig, jeg er helt ny til det her.. Ved ikke engang hvordan man laver en hjemmeside endnu, men det er jeg ved at lære :) Har hørt at wordpress skulle være godt :)
Jonas |
Hej Jonas,
Jeg har netop færdig gjort en lang artikel om opstart af en affiliate-side for nybegyndere inkl. youtube-videoer :)
http://casperharlev.dk/kom-i-gang-med-affiliate-marketing
Den vil med garanti bringe dig længere med dine idéer. Ellers skal du være mere end velkommen til at kontakte mig på Facebook eller mail :)
Vh
Casper Harlev