Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ser man en IP-adresses land (og hermed sprog), selvom...?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har på mit amerikanske Affiliate website fået installeret et Amazon-plugin, der automatisk leder den besøgende til den Amazon-side, der er relevant for den besøgende (det vil altså sige, at en amerikaner ledes til .com, en tysker til .de, osv.).

Her kommer så problemet:

I går sad jeg hos min programmør og testede værktøjet, og det virkede upåklageligt derfra. Købslinket viste "Amazon.uk", som er relevant for en dansker, men da jeg kom hjem til mig selv viste købslinket "Amazon.com". Tilsyneladende skyldes det, at jeg bor i en boligforening, hvor vi alle har en fælles IP-adresse. Og som jeg har forstået det, kan det gøre det svært at afkode, hvilket land og sprog den besøgende så skal sættes i forbindelse med - i modsætning til hvis vi alle hver især havde en privat IP-adresse?

Er det korrekt? Og i så fald er der så noget, man kan gøre for alligevel at kunne se, hvilket land den besøgende kommer fra, så vedkommende bliver ledt hen til den relevante Amazon-side? Det er jo rigtig ærgeligt, hvis man er nødt til at gå glip af disse ellers potentielle kunder.

Jeg håber meget på lidt input, hvadenten det "kun" er for at bekræfte mig i, at der ikke er noget, man kan gøre. :-)

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan også sortere på deres standard sprog. Den er bare farlig for lande der bruger engelsk.

Hvad med at kombinere det. Dansk sprog og udenlandsk ip ?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu ved jeg ikke hvordan den plugin helt præcis virker. Men IP addresser er allokeret til forskellige lande, jeg kan give et lille eksempel:

Yandex, en russisk søgemaskine bruger nogle gange IP'en:

95.108.245.252 - Denne IP er allokeret til rusland, og kan ses ved at lave en whois på IP'en via geoplugin.net:

http://www.geoplugin.net/json.gp?ip=95.108.245.252

Under geoplugin_countryCode kan vi finde RU som countrycode.

Der er andre måder du kan finde det på - men API'et ovenfor kan være rigtig smart.

Du skal dog være opmærksom på, at nogle IP'er i lande er måske allokeret til et andet land. Et eksempel kunne være IPer specifikt i Riga, Letland.

De har nogle IPer som egentligt er allokeret til holland.

Så du kan nogenlunde stole på f.eks geoplugin.net, men ikke 100%.

geoplugin.net er gratis, såfremt du laver mindre end 120 kald i minuttet, men et smart lille cache system kan gemme resultaterne! :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Nu ved jeg ikke hvordan den plugin helt præcis virker. Men IP addresser er allokeret til forskellige lande, jeg kan give et lille eksempel:

Yandex, en russisk søgemaskine bruger nogle gange IP'en:

95.108.245.252 - Denne IP er allokeret til rusland, og kan ses ved at lave en whois på IP'en via geoplugin.net:

http://www.geoplugin.net/json.gp?ip=95.108.245.252

Under geoplugin_countryCode kan vi finde RU som countrycode.

Der er andre måder du kan finde det på - men API'et ovenfor kan være rigtig smart.

Du skal dog være opmærksom på, at nogle IP'er i lande er måske allokeret til et andet land. Et eksempel kunne være IPer specifikt i Riga, Letland.

De har nogle IPer som egentligt er allokeret til holland.

Så du kan nogenlunde stole på f.eks geoplugin.net, men ikke 100%.

geoplugin.net er gratis, såfremt du laver mindre end 120 kald i minuttet, men et smart lille cache system kan gemme resultaterne! :)

Hej Lucas.

Mange tak for dit uddybende svar. Jeg har sendt et link til denne tråd til min programmør, da jeg synes, at det lyder ret interessant. Men jeg må lige lade ham læse det, da jeg ikke er helt klog nok på området. Wink

Dejligt med feedback.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucas - Hosting4Real:

Nu ved jeg ikke hvordan den plugin helt præcis virker. Men IP addresser er allokeret til forskellige lande, jeg kan give et lille eksempel:

Yandex, en russisk søgemaskine bruger nogle gange IP'en:

95.108.245.252 - Denne IP er allokeret til rusland, og kan ses ved at lave en whois på IP'en via geoplugin.net:

http://www.geoplugin.net/json.gp?ip=95.108.245.252

Under geoplugin_countryCode kan vi finde RU som countrycode.

Der er andre måder du kan finde det på - men API'et ovenfor kan være rigtig smart.

Du skal dog være opmærksom på, at nogle IP'er i lande er måske allokeret til et andet land. Et eksempel kunne være IPer specifikt i Riga, Letland.

De har nogle IPer som egentligt er allokeret til holland.

Så du kan nogenlunde stole på f.eks geoplugin.net, men ikke 100%.

geoplugin.net er gratis, såfremt du laver mindre end 120 kald i minuttet, men et smart lille cache system kan gemme resultaterne! :)

Lucas, du er min helt! Det virker sgu Smile. Og jeg skulle også sige tak fra min programmør. Han havde installeret et andet plugin, og forståeligt nok undrer han sig over, at det ikke kan det samme som geoplugin. Man skulle jo egentlig tro, at man af konkurrence-mæssige årsager ville satse på at kunne leve op til sine konkurrenter.

Tænk, at problemet blev løst kun ca. 45 minutter efter, at jeg oprettede indlægget her på Amino. Det er da fantastisk! Smile

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)