Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt at skifte udbyder, når man har valgt hostedshop som løsning?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mogens Jørgensen:

Citat fra hosting4reals hjemmeside :

Alle priser er inkl. 21% moms.

Mogens Jørgensen:

De benytter hosting4real, hvor momsen kun er 21 %, hvilket er ulovligt ifølge dansk lovgivning.

Skam intet der er ulovligt når vi er en hollandsk virksomhed :)

Jeg syntes du burde undersøge hvor firma'et er registreret til at starte med.

Hvis du som privat køber noget fra et andet land i EU, så betaler du moms i det land, køber du som virksomhed, kan du oplyse dit MOMS-nummer, som skal godkendes via VIES (EU moms nummer check), og hvis moms nummeret som personen har oplyst er gyldigt, og stemmer med virksomhedens navn og placering, så kan jeg som udbyder i holland sende en faktura uden moms.

Såfremt de ikke har oplyst deres moms-nummer, skal jeg selvfølgelig opkræve moms.

Mogens Jørgensen:

Hvornår lærer andre de danske skatteregler at kende ?

Godt spørgsmål, men du kan passende tjekke op på skatteregler i EU, Holland og Danmark for at være sikker inden du udtaler dig.

Tak for din positive tilgang forresten.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Øster Hurup
Tilmeldt 16. Dec 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Misirope Skrevet kl. 11:33

Hej Mika

Jeg er ikke interesseret i at skifte platform lige nu, da jeg lige er gået online med denne. Så mit håb var at finde nogle som kunne arbejde med den som den er nu. Men mange gang tak for svar. Og god bededagsferie.

Mvh Stine

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:34

Hej Lucas

Den regel Mogens referer til, er at hvis man sælger for over 280K pr. år til danskere, så skal du opkræve og afregne dansk moms selvom dit selskab er i Holland. Se her: http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/alle/spoergsmaal_20031202150447/

Så hvis du sælger for mere end 280K til danskere, så har Mogens faktisk ret og hvis du sælger for mindre end 280K til danskere så har du ret?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:38

Lundsby:

Hej Lucas

Den regel Mogens referer til, er at hvis man sælger for over 280K pr. år til danskere, så skal du opkræve og afregne dansk moms selvom dit selskab er i Holland. Se her: http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/alle/spoergsmaal_20031202150447/

Så hvis du sælger for mere end 280K til danskere, så har Mogens faktisk ret og hvis du sælger for mindre end 280K til danskere så har du ret?

Præcis - og siden jeg sælger for mindre end 280K, så er det helt legalt - derfor finder jeg det mærkeligt med den udtalelse, han kunne have spurgt:
"Skal hosting4real ikke opkræve 25% moms"
Istedet for at sige at det er ulovligt det jeg gør, og at wuuzuu har et forklaringsproblem - det er lidt at male fanden på væggen, men hva dælen, ingen grund til at tjekke op på ting inden man kommentere Stick out tongue 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Øster Hurup
Tilmeldt 16. Dec 12
Indlæg ialt: 10
Fra  Misirope Skrevet kl. 11:41

Hej Lundby

Tusind tak for svar. Det var lige det jeg søgte. Jeg har nu fundet nogle som gerne vil hjælpe mig med at lave siden færdig samtidig med at den stadig ligger på den nuværende udbyders server. Jeg tror det er den billigste løsning i første omgang. Men hold da op hvor er der mange ting man skal lære når man starter op. Det er dyrt at få erfaring:) God bededagsferie:)

Mvh Stine

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 12:48

Mogens Jørgensen:

Pas på med wuuzuu, man laver lige en momsfinte, hvilket er ulovligt når man sælger til danske kunder.

De benytter hosting4real, hvor momsen kun er 21 %, hvilket er ulovligt ifølge dansk lovgivning.

Amazon fik et knald af told og skat og har rettet ind.

Hvornår lærer andre de danske skatteregler at kende ?

Wuuzuu - Synes der er et forklaringsproblem ??

Ville det ikke være en idé at sætte sig ind i tingene, før man poster den slags sludder?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)