Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til import i Kina

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hej,

Jeg er ser muligheden for at starte en virksomhed der skal hjælpe virksomheder i Danmark til at tjekke fabrikker i Kina med produktion. jeg vil selv være stationeret i Kina fra sommeren 2013. Jeg ønsker at vide om der er et reelt behov for at fabrikker i Kina bliver tjekket så man ikke køber noget af dårlig kvalitet. 

Mvh. Anders Søndergaard 

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 03:53

Det er vel bare at tage stikprøver på de varer man køber, og fortælle fabrikken at hvis man finder for mange varer af dårlig kvalitet så finder man et andet sted at få produceret sine varer. Tror det er en nemmere og billigere løsning.

Tilmeldt 25. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 04:23

Hej Anders,

Du har ret, der ER behov for at tjekke de kinesiske fabrikker. Jeg er bosat I Shanghai paa tredje aar nu og er beskaeftiget med QA/QC.

Den der med at, hvis kvaliteten er for daarlig, finder jeg bare et andet sted at koebe holder desvaerre ikke i Kina. De kinesiske fabrikker er TOTALT ligeglade. Det er naturligvis muligt at finde rigtig god kvalitet i Kina, saa er prisen dog noget hoejere.

Forbered dig selv paa en kaempe oplevelse i Kina :)
Og bare rolig, ikke alle kinesere snyder og svindler

/Dels

Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 13
Fra  Monda International Ltd. Skrevet kl. 05:12

Hej Anders,

Behovet er der helt sikkert. 

Jeg er også bosiddende i Shanghai og driver egen handelsvirksomhed. Vores produkter er tekniske produkter og vi anvender altid teknikere til kvalitets inspektioner inden afskibning. - Både fordi det er nødvendigt en gang imellem at frasortere produkter, men også fordi det holder fabrikkerne på tæerne når de ved varerne bliver inspiceret. 

Du skal bare lige huske på, at du ikke kommer langt med QA ude på fabrikkerne hvis du ikke taler godt kinesisk. Engelsk kan du bruge når du taler med sælgerne, men ikke i produktionen. 

Tag gerne kontakt når du kommer her ud eller inden da. Jeg er i bestyrelsen for det danske handelskammer i Shanghai og hjælper gerne med introduktioner.

Vh Lars Blanco-Hansen

www.monda.biz

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 06:00

Selvfølgelig findes der er marked for det. Der findes også allerede sådanne virksomheder.

Derfor bør du nok finde en måde at skille dig ud for du kommer jo helt sikkert med lille erfaring og er måske heller ikke perfekt til at snakke kinesisk.

Bare det med sproget er en svær en, for du kan lære at tale godt Mandarin, men de har så mange dialekter at de kan være svære at tale med når du kommer ud "på landet" hvor de har lokale dialekter.

Så hvis du har fat i en fabrik der vil snyde, så er det næsten umuligt for dig at garantere noget overfor kunden medmindre du kontrollerer varerne efter fabrikken har givet slip på dem.

Men som andre også har nævnt så er det heldigvis ikke alle som forsøger at snyde.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra København
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:06

Hej, tak for svaret.

Jeg regner med at skille mig ud på den måde at jeg ikke vil koncentrere mig om hele markedet jeg vil finde en niche og dermed få alt kendskab til den branche. Jeg ved godt det er lidt af en kliche, men håber at skille mig ud på min troværdighed. Derudover er jeg kinesisk gift. Håber jeg kan skille mig ud, men er forberedt på at det bliver svært til at starte med.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 05:23

Men så ved du, eller burde du vide at konkurrencen er utrolig hård derude.

Held og lykke.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)