Jeg har et personlig drevet firma med eget cvr nummer. Spørgsmålet går på om hvilken beskatning og hvordan jeg selvangiver det, så jeg skal betale mindst mulige i skat? Er det en anden skatteprocent ved virksomsbeskatningsordning og hvordan skal det angives? |
Har du styr på virksomhedsbeskatningsordningen?
- 1
Hej Mikkel
Hvilken beskatning, du skal vælge afhænger meget af, hvordan din indkomst ser ud. Ligger din indkomst f.eks. over grænsen for topskat, så kan det godt være, at virksomhedsskatteordningen er noget for dig, da man her kan "gemme" noget af indkomsten og kun betale en midlertidig skat på 25 % af den. Så kan du lade indkomsten komme til beskatning i de år, hvor den generelle indkomst ligger under grænsen.
Hvor meget du kan spare op eller "gemme", afhænger af mange faktorer - bl.a. hvor meget du har hævet ud til dig selv i året - så hvis jeg skulle belyse alle punkter, ville indægget blive en anelse langt og uoverskueligt. Jeg vil under alle omsætningheder på det kraftigste anbefale, at du vælger at lade en revisor ordne dit regnskab, hvis du ønsker at blive beskattet efter disse regler.
Hvis din indkomst ikke ligger over grænsen for topskat, er det ikke sikkert, at du sparer noget som helst ved at indtræde i ordningen.
Vh Toke Kruse |
Hej Toke |
som toke skriver, er det langt fra oplagt for alle med personlig virksomhed at bruge VSO, men alle revisorer kan rådgive om den uden problem Du kan læse om VIRKSOMHEDSSKATTEORDNINGEN men det er langt fra oplagt fra alle - og handler, som så meget andet - om at udskyde - ikke undgå skat vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
hvordan du i øvrigt skatter kan du læse i HVORDAN SKAT AF PERSONLIG VIRKSOMHED VH |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com