Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg give en butiksekspedient i løn

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hvad ska en butiksekspedient have i løn på hverdage 10-17,30 og lørdag søndag 10-16 

når det er på deltid og tilkald under 20 timer pr uge 

hvad er mindste lønnen og hvilke tillæg skal der tillægges 

Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 67
Fra  3daysale.dk Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså vi snakker time-løn, ikke?

Er det en faglært eller ufaglært medarbejder?

3daysale - 3 dage til at købe dine yndlingsmærker til halv pris!

3daysale.dk

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du i tvil synes jeg det bedste du kan gøre er at ringe til den fagforening der har med butikker at gøre. det ved jeg min sidste chef gjorde så vi fik helt korrekt det vi skulle ha i løn.

Tilmeldt 23. Apr 13
Indlæg ialt: 67
Fra  3daysale.dk Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at mindstelønnen for en ufaglært er i omegnen af 102 kr. i timen og for en faglært er den 111 kr. i timen. Men ja - tag evt. kontakt til en fagforening og hør dem ad.

3daysale - 3 dage til at købe dine yndlingsmærker til halv pris!

3daysale.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

tillæg vil være lør eftermiddag(mener det er efter 14) og hele søndag. typisk 40 kr pr.time lørdag og ca 80 pr. time hele søndag.

hvis det er en faglært ville jeg mene lønnen skal være skal være 12-15000 pr. måned for 20 timers uge.

men som andre siger hør fagforeningen eller prøv at Google overenskomsten for butiksansatte. Der står timelønninger i. 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ulven:

tillæg vil være lør eftermiddag(mener det er efter 14) og hele søndag. typisk 40 kr pr.time lørdag og ca 80 pr. time hele søndag.

hvis det er en faglært ville jeg mene lønnen skal være skal være 12-15000 pr. måned for 20 timers uge.

men som andre siger hør fagforeningen eller prøv at Google overenskomsten for butiksansatte. Der står timelønninger i. 

Mon det er rigtigt, nu hvor lukkeloven er afskaffet?

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du har sat lønnen meget højt. 15000 for 20 timer giver en fuldtidsansat en månedsløn på over 26 000 kr + tillæg. 80 kr for en søndag ?? Aldrig hørt om en butiksansat hvor den har været mere end ca 30-35 kr. Lørdagstillæg plejer at lægge mellem 24-29 kr

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

ulven:

tillæg vil være lør eftermiddag(mener det er efter 14) og hele søndag. typisk 40 kr pr.time lørdag og ca 80 pr. time hele søndag.

hvis det er en faglært ville jeg mene lønnen skal være skal være 12-15000 pr. måned for 20 timers uge.

 

Det er en meget høj løn!

Normalen er ca 103 i timen og det giver altså kr 8858,- om måneden ved 20 timer og dertil kommer så nogle forskudttidstillæg.

Selv om du ikke er omfattet af overenskomsten, så er der stadig tale om minimumslønninger for HK området. Holder du ikke disse, så kommer du bestemt på glatis, så hold dem og hold fagforeningen på laaaang afstand. Uanset hvad du gør, så nægt at tegne overenskomst, hvis du kun skal have få ansatte. Tegner du overenskomst med fagforeningen, så ødelægger du meget for dig selv.

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Haha, 2 gange har jeg fået 1 stjerne for mit indlæg, hvor jeg skriver at det er bedst at holde fagforeningen langt væk.

Jeg gad godt høre argumenterne for hvorfor jeg har fået den ene stjerne, for sagen er den, at tegner man overenskomst som lille ny virksomhed, så beder man seriøst om tæv. Fagforeningen ville elske at være boss i din butik og når dette her er et iværksætterforum, så undres jeg afsindigt over, hvorfor man så ikke støtter iværksætteren fremfor det gamle fnidder om solidaritet og pis og papir.

Fagforeningerne har udspillet deres rolle og er blevet pamperiske og griske organisationer, der ansætter venner og bekendte, samt bygger store domiciler på de dyreste adresser midt i byen. HK's domicil kostede over 250 mill kr og de penge kan jo kun komme fra arbejdstagerne/medlemmerne.

Nå, men jeg kan kun grine af jer, der har givet mig 1 stjerne hver. Hvor er I smålige.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)