Hej igen allesammen! :-)
Så er endnu et logo blevet leveret, og denne gang var det til tømmer firmaet ProEkko. ProEkko ønskede sig et logo som ikke var for traditionelt, men som signalere, at ejerne er to unge mænd med gang i.
Processen:
Processen startede med, at vi modtag informationen fra kunden og udfra dette begyndte grafikeren og jeg, at brainstorme til logoet.
Vi kom frem til, at den mest optimale branding metode for ProEkko vil være gennem en uortodoks farvelægning, men samtidig unik og anderledes design aspekt. Denne udformning vil sikre, at logoet klæber til kundernes sind, samtidig med at logoet stadig er læsbart.
Vi valgte at gå væk fra den traditionelle tanke omkring et logo med hammer og hus, og lagde alt fokus på at opbygge logoet efter tanken om, ejernes alder. Da logoet ikke skulle være traditionelt, valgte vi at benytte os af det mest basale materiale som virksomheden benytter: Træplanker.
Vi valgte at benytte ProEkkos initialer, "PE", udformet i træplankerne og kombineret i et simpelt logo, som kan bruges over alt.
Logoet og sammensætningen af dette, fanger opmærksomhed hos ProEkkos kunder, samt potentielle kunder, da sammensætningen af initialerne og træplankerne får dem til at spekulere over hvad logoet betyder og derved huske det.
Ha' en super aften allesammen! :-)
Venlig Hilsen
Andreas Rom Knudsen og resten af Mediacrew.dk