Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handel, hjemmeside

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Aloha til alle jer! Jeg er ganske ny her inde, men fandt siden eftersom 2 venner og jeg, spekulerer over en lille projekt. Vi har tænkt os at få startet en side med noget e-handel , og vi er så småt ved at få styr på de praktiske ting. Jeg har en kammerat fra skolen som er en fremragende webdesigner, ok til at kode, men han har dog ikke den helt store erfaring. Til hjemmesiden overvejer vi at købe en pakke fra http://www.goldenplanet.dk/ , hvor man for knap 200kr i oprettelse og 475 om måneden kan have en side kørende, hvor størstedelen af programmeringen er lavet, altså mht. handel. Min kammerat skal så kode lidt om på det og tilpasse det til vores produkt. Jeg vil høre om nogle af jer har erfaringer med den pakke? Om i har nogle alternativer eller ting at advare mig imod. Jeg er ganske ny inden for "branchen", men har spottet en lille chance for at tjene lidt ekstra håndøre! Mvh Jonas
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:18

Goldenplanets shop er bygget over et opensource system kaldet www.oscommerce.com  De har dog tilpasset den meget og rettet mange fejl og mangler i denne.

Det gode ved at vælge deres løsning er at i rent faktisk kan få adgang til kildekoden og derved kunne tilpasse shoppen. Det kræver dog en programmør da oscommerce er meget kompleks.

Hvis i ikke har brug for at ændre i selve kildekoden kan i også kigge nærmere på www.scannet.dk og www.dandomain.dk som er nogle af de førende i danmark når det gælder standard lejeshops.

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 15:26

Jeg har kun gode erfaringer med Golden Planet. Vær dog opmærksom på, at det (alt efter de ønskede modificeringer) kræver megen tid at sætte sig ind i strukturen i systemet.

Vælger i GP - eller en anden OSC løsning, kan jeg anbefale forumet på www.openfoum.dk.

God vind!

Thomas

Tilmeldt 22. Dec 06
Skrevet kl. 17:10
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 10:47

Syntes det er bedst at have sin egen shop i stedet for at leje en shop. De penge man evt bruger til at få designet sin egen shop er hurtigt sparet ind..

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 10:57

KomsiKomsa.dk:

Syntes det er bedst at have sin egen shop i stedet for at leje en shop. De penge man evt bruger til at få designet sin egen shop er hurtigt sparet ind..

Her er jeg ikke helt enig. Det kan bestemt betale sig at have sin egen shop hvis man har nogle specielle ønsker og måske også er en lidt større virksomhed.

Men det er altså ikke gratis at have sin egen shop. Først og fremmest skal man have noget hosting til shoppen, det får du ikke for under 50 kroner i måneden, med mindre du vil have en ustabil og useriøs host som one.com surftown etc etc. - De er fine når du skal lave en hjemmeside om din kat, men ikke når man vil drive en seriøs foretning i mine øjne.

Dernæst skal du, når du har din egen løsning, selv have styr på teknikken, crasher hele lortet og den popper op med uforståelige mysql/php/asp fejl hva gør du så? Så skal du ud og hyre nogle folk til at rette det, fremfor hvis du var på en lejet løsning så ringer du til leverandøren og siger hey hør nu her, der er en fejl, og så retter de det.

Man kan sammenligne det med at bo til leje eller købe sig eget hus, der er fordele og ulemper ved begge dele.
Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 13:52

Goldenplanet kan gå hen og blive en temmelig dyr løsning. Hvis i får mange besøgende eller mange varer bliver det virkelig dyrt. Så jeg vil ikke anbefale Goldenplanet.

Tilmeldt 22. Dec 06
Skrevet kl. 14:08

Hej Web-creation

Det er rigtigt, at GP opkræver ekstra for opgradering af båndbredde og diskplads. Vi betaler dog gerne for den gode support og stabile drift.

Til gengæld synes jeg, at det havde været god stil, at du havde suppleret din manglende anbefaling af GP med den information at I er en konkurrerende virksomhed, som også tilbyder løsninger baseret på OSC.

Mvh. Thomas

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 14:26

albelli:
Det er rigtigt, at GP opkræver ekstra for opgradering af båndbredde og diskplads. Vi betaler dog gerne for den gode support og stabile drift.

Så længe GP er klare i spyttet omkring trafikpriser og hvor meget man får med fra start ser jeg heller ikke dette som noget problem, det er naturligvis noget man skal være opmærksom på når man køber en shop hos dem men der er også mange andre i branchen der opkræver for ekstra trafik.

Havde GP gået ud og annonceret med fri trafik, og derefter begyndte at opkræve når man kommer over deres usynlige grænse ville det være anderledes i mine øjne.

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:47

Netop fordi vi er en konkurrende virksomhed vælger jeg ikke, at komme med anbefaling om at de skulle vælge os i stedet.

Jeg fortæller blot sandheden.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)