Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Får pludselig en masse klik, øv...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Jordrup
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg plejer at ligge med en bounce rate på omkring 18-20%.

De sidste 2 dage er der en voldsom stigning i mine klik, på omkring 150 %. Det vil ødelægge min bounce rate som ligger på 90-92 % og dermed min placering.

Er der nogle der har en ide om, hvad det skyldes?

Kan jeg gøre noget?

www.dinsten.dk

Peter

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter jeg forstår ikke helt hvad problemet er. Kan du prøve at forklare problemet lidt bedre - tager forbehold for det er mig der er dum, men forstår ikke helt spørgsmålet :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor betyder din bounce rate noget for din placering?

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange (inklusiv jeg) som mener at google går ind og kigger på bounce rate som et af mange parametre i de organiske søgeplaceringer. Så hvis en side har en meget høj bounce rate bliver det sværere at få en god søgemaskine placering.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, men er det ikke unfair over for alle de hjemmesider, der ikke bruger google analytics? Og kan det ikke let manipuleres?

Fra Jordrup
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal ikke være en konkurrence om hvem der har sværest ved at opfatte tingene:)

Men det er nok mig da jeg er temmelig ny på feltet. Jeg har slavisk fuldt Thomas Rosentand, og fløj hurtigt op på Adwords. ( Han er utrolig fantastisk, alle burde eje seo-lex)

Det jeg mener er bare at jeg får en masse tomme klik, hvor de går ind og ud af shoppen.

Så kan man nemt tale om konverteringer osv. men det er virkelig atypisk det der sker lige nu.

Peter

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Charly Olsen:

Okay, men er det ikke unfair over for alle de hjemmesider, der ikke bruger google analytics? Og kan det ikke let manipuleres?

Det kan man sige, men det samme gælder jo så mange andre ting når vi snakker rankings på Google. men bounce rate spiller nu en rolle, og det giver også god mening at det spiller en rolle, for hvis du selv søger efter noget, klikker dig ind og tænker det var ikke lige det jeg søgte, så hopper du tilbage på Google (Analytics er ikke nødvendig for at se bouncerate fra googles øjne). og hvis du laver samme søgning en dag, skal du jo helst ikke lande på den side igen.

Der er undtagelser hvor bouncerate ikke spiller en rolle, og det er fx hvis der er tale om svar på spørgsmål. Fx har jeg en ordbog på min side, og alle siderne på denne har en høj bouncerate, noget der ligner 85% i gennemsnit for ordbogen, men det er jo naturligt at når en bruger har fået svar på et spørgsmål at de så enten hopper væk eller hopper tilbage på Google for så at finde svar på andre ting, eller måske noget helt andet. et eksempel på dette er fx en søgning på url adresse, der kommer jeg som nummer 2, den side har en bounce rate på 87% og man kan jo ikke ligefrem sige at den har meget content, men den ranker godt på de fleste ord der har med url at gøre.

Så alt i alt, Google er klog, og lærer hele tiden af de ting deres brugere laver og gør, og selvfølgelig også det de enkelte hjemmesider gør. så der er ikke noget unfair over det.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Jordrup
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der kommet 20 klik på 10 minutter, dejligt. Men da jeg sælger gravsten er det ikke særlig realistisk...

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har Seo-lex er der nok at give sig i kast med :-)

Grunden til du får en masse klik der er "tomme" fra Adwords kan ligge flere steder:

1) Dine annoncer er ikke specifikke nok og du får derfor kunder ind som ikke er interesseret når de ser hvad siden egentlig handler om. Sørg for at alle annoncer peger hen på en landingside som er specifik udvalgt til at passe med annoncen. Kunderne skal ikke ledes ind på forsiden, men direkte til gravsten hvis det er det annoncen omhandler.

2) Kunderne synes at hjemmesiden ser for uprofessionel ud og forlader derfor med det samme for at finde en anden side

3) Du bruger ikke nok negative søgeord, så dine annoncer kommer op på søgninger der ikke er relevante, og nogle folk klikker alligevel

Sørg for at se om der er nogle specifikke landingsider som har en meget højere bounce rate end andre, og se om du ikke kan ændre noget på disse sider for at gøre dem bedre og mere interessante for de besøgende.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter:
Nu er der kommet 20 klik på 10 minutter, dejligt. Men da jeg sælger gravsten er det ikke særlig realistisk...

Det er med garanti brugere her fra Amino der har klikket sig ind for at se siden og kunne hjælpe dig bedre :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)