Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privacy policy ifølge EU direktiv 2002/58/EC? Gør i dette?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har Googlet ovennævnte emne - men ikke rigtigt haft held med resultaterne. Jeg forsøger at forstå hvad der menes med dette direktiv - jeg er med på at man selvfølgelig skal publicere sådan et statement på sin side, men hvilke detaljer SKAL man have med?

Jeg har oversat denne tekst fra en engelsk privacy policy generator: http://gratisbudget.net/privacy-policy/ - er dette tilstrækkeligt?

Grunden til at jeg spørger, er at Tradedoubler kræver at man publicerer det på ens affiliate sider, grundet brug af cookies, vil jeg gætte på.

Er jeg helt galt på den? :-)

Mvh Thomas

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Skrevet kl. 02:48

Nogen bud? Jeg vil nødig afvises af annoncørerne -jeg har brug for dem ;-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Skrevet kl. 06:57

Måske har jeg skræmt nogen væk med overskriften? ;-)

Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 18
Fra  E-magazine.dk Skrevet kl. 09:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er absolut ikke ekspert på området, men jeg synes umiddelbart det ser fornuftigt ud.

Jeg har selv for nylig skulle lave en cookie- og privatlivspolitik, og har i den forbindelse søgt en del på nettet. Der er utrolig mange bud op hvordan den skal se ud. Jeg valgte at tage udgangspunkt i denne http://minecookies.org/skabelon-til-cookie-og-privatlivspolitik og tilpasse den til min side. 

Du kan lige prøve at løbe den igennem og se om du har glemt noget. Hvis ikke, er det vist ikke helt ved siden af :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erhvervsstyrelsen som er fortolknings- og tilsynsmyndighed for cookieområdet, herunder fortolkningen og udformingen af EU's cookiedirektiv, tygger pt. på en dansk vejledning.

Jeg har været til et par seminarer med Erhvervsstyrelsen, og det, de igen og igen slår på, er, at cookies skal deklareres ud fra et slutbrugerperspektiv. Det er altså ikke nok at liste alle de cookies, man anvender. Man skal også skrive, hvad de specifikt anvendes til. Analyse, adfærdsbestemt annoncering, osv.

Jeg synes, det er positivt, at TD kræver en ajourført PP af deres affiliates.

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Skrevet kl. 20:57

Jeg takker og bukker for nogle gode fyldestgørende svar :-) jeg kunne måske forestille mig, at nogen annoncører er svære at blive godkendt hos, især når man ikke har styr på sin privatlivs og cookie politik!

Tak for hjælpen, jeg kigger nærmere på jeres links og tips :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)