Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indbrud & Forsikring ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg håber I har lyst til at hjælpe mig med disse "problemer". :-).

I starten åbnede jeg en enkelmandsvirksomhed, med troén og idéen om at dette ville lykkes, jeg fik købt mig en masse ting med aftale om kredit, idet jeg ikke startede ud med så mange penge. Senere hen gik det helt galt, min idé virkede ikke helt som forventet, og jeg blev smidt i RKI/INKASSO m..m. Fair play skal det jo være, og jeg ved jeg selv står til ansvar for de ting jeg har købt.

Jeg har så stadig de ting som jeg købte, og tænkte denne gang ville jeg smide dem ind som apportindskud til at åbne et ApS selsskab hvilket jeg så gjorde. For at minske chancen for at stå til ansvar hvis jeg nu fik satte min idé i produktiton. Hvilket er grunden til man åbner et ApS selsskab :-). Så jeg ikke hæfter for en størrer gæld hvis det hele skulle gå i vasken.

Jeg har så fået lidt gang i min virksomhed efterfølgende og flyttede ud i et lager så jeg kunne komme rigtig i gang, jeg fik så indbrud nogle måneder senere, hvor jeg fik stjålet for omkring 150.000,- (CA) og har efterfølgende kontaktet mit forsikringsselskab hvor jeg krævede de skulle dække tingene som blev stjålet. Fint nok, der kommer en alm. Taksator ud fra TopDanmark, og tjekker hvordan og hvorledes, han sender mig så en mail hvori han med overskriften skriver "Vi dækker skaden" - Fint fint, efterfølgende ringer jeg ind for at høre hvordan og hvorledes, hvor jeg får fortalt at sagen har fået ny sagsbehandler, jeg får så navn og nummer på personen, og ringer til ham, han er så skadeinspektør, han kommer hjem til mig, og vi snakker om tingene, og han optagere samtalen mens vi snakker.

Jeg får så en mail, hvori han skriver at han nu er færdig med sagen, og at han har anmodet Poltiet om at efterforske de billag/kvitteringer jeg har sendt ind til Topdanmark, og vil sende sagen videre til Centralskade som er dem som står for udbetaling af erstatninger m.m.

Nu der gået 5-6 uger ca. Og venter på brev fra Topdanmark.

Jeg har 100% rent mel i posen, ud over at tingene ikke er blevet betalt som pga. Konkurs i enkelmandsvirksomheden, og jeg selv er blevet sat i RKI m.m. Pga. Manglende betaling. jeg står og skal indkøbe nye ting til at kunne komme videre i min virksomhed nu.

Jeg har snakket med en advokat, om hvorvidt forsikringen kan nægte at betale erstatning pga. De ikke er betalt, men efter advokaten så skulle dette ikke have nogen indflydelse.

Er der nogle af jer, der har været igennem dette, og i såfald hvordan er sagen endt? Hvad kan jeg se frem til? Osv.

Jeg takker for jeres tid, og håber i vil kunne hjælpe mig lidt.

På forhånd tak.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)