Hej alle! Jeg er i færd med at planlægge en rejse til Canada med afgang i juli måned (ikke før) og vil lige høre herinde, om nogen har erfaring med at have været derovre som backpacker/arbejder på et sådant visum? Mit formål med rejsen er at finde noget arbejde (lige meget hvad det er), hvorefter jeg vil rejse videre som backpacker. Vil bl.a. benytte mig af deres "Mooseline", som er busruter, man kan hoppe af og på, som man har lyst til - ligesom i Australien bl.a. Er i fuld gang med at få godkendt alle dele af min ansøgning til Working Holiday - det er en længere proces, så det er der styr på. Det er dog svært at finde noget på nettet om andre danskere, der har været i Canada som backpacker og som har arbejdet... Backpackerplanet giver ikke så meget info lige mht. til dette land åbenbart. Det vil være super fedt, hvis jeg kunne få et indblik i nogen af jeres erfaringer, hvor I søgte job mm, hvis der er nogen herinde, der har prøvet noget lignende. - Måske nogen af jer har kontakter derovre? Jeg har familie derovre, som jeg starter med at besøge, og da de bor i nærheden af Toronto, vil dette være byen/området, jeg vil søge arbejde i. Tænker at det skal være noget arbejde, der også giver en oplevelse samt mulighed for at møde andre, så et job som callcentermedarbejder er vel fx ikke så oplagt? Har fundet ud af at jeg skal have et "Smart Serve"-certifikat for at være tjener derovre, så det tager jeg hjemmefra online. Skriv endelig jeres erfaringer, tips, eventuelle kontakter her eller pr PB. Hvis du hellere foretrækker mail, kan du skrive til: nadia_93@live.dk
Håber på lidt hjælp:D! - Nadia
|
Hej Nadia,
Pas paa....Jeg rejste til Canada i 2008 paa saadan et visum og jeg her er stadigvaek :D
Min store udfordring var at finde et arbejde. Jeg skrev tons vis af ansoegninger men fik ikke rigtig det oenskede resultat indtil jeg en dag opsoegte virksomhederne. Jeg tror du har stoerst chance hvis du moeder op hos virksomhederne i stedet for at sende ansoegninger.
Du skal vaere velkommen til at kontakt emig hvis du har specifikke spoergsmaal
/Nicolaj