Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Målgruppe

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeg hedder Alexandra shirley... det er første gang jeg skriver her. jeg har været medlem i et par uger men har ikke rigtig vidst hvad jeg skulle sige og gøre.

Nu har jeg så et spørgsmål til hven der har lyst til at svare mig.

Jeg er igang med at opstarte virksomhed. (lige begyndt) og jeg skal selvfølgelig have tjek på min målgruppe.

Så hvad er det jeg skal vide om min målgruppe?
Hvad de tjener pr. år
Hvor de handler deres daglig varer
hvilke ugeblade de læser
Hvilke aviser
Hvor de bor
Hvilken boform
Hvilken uddannelse de har
fritidsinteresser
Osv

Har nogen andre ideer til, hvad jeg ellers skal have med af punkter? Hvad jeg skal indkredse?

ud over alder og køn også...?

Alexandra

(på forhånd tak)

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 19:01

Hej Alexandra

Kan du fortælle hvilken type produkter du skal sælge? Det vil gøre det lidt nemmere at hjælpe med ideer.

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 8. Aug 07
Skrevet kl. 19:13

Hej Preben... (og mange tak for din realtion9

Ja det bliver lidt vanskeligt for jeg skal ikke sælge produkter... men min viden om drømmetydning..Jeg vil først og fremmest undervise i drømmetydning, men også gerne skrabe betalende kunder "i butikken".

Jeg har en drømmetydningsbrevkasse på nettet, hvor nogle har fået tydet deres drømme gratis. Nu vil jeg finde ud af hvem de er - hvordan de lever osv. Så jeg har udarbejdet et spørgeskema som jeg vil sende til hver af dem. Men jeg skal bruge lidt flere spørgsmål.

På den måde vil jeg sammeligne deres svar til mig og se om jeg ikke kan indkredse en målgruppe.  

Hvad er det jeg skal lede efter i deres hverdag? Ud over det jeg allerede har foreslået?

Alexandra

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:53

Hej Alexandra.

Velkommen til Amino.

Det aller vigtigste du skal vide om din målgruppe er hvilke søgeord de bruger på Google, når de søger efter de ting, du kan hjælpe med.

Og så skal du vide, hvad du skal skrive på din hjemmeside for at få dem til at kontakte dig Wink

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 22:25

AlexandraShirley:

Ja det bliver lidt vanskeligt for jeg skal ikke sælge produkter... men min viden om drømmetydning..Jeg vil først og fremmest undervise i drømmetydning, men også gerne skrabe betalende kunder "i butikken".

Jeg har en drømmetydningsbrevkasse på nettet, hvor nogle har fået tydet deres drømme gratis. Nu vil jeg finde ud af hvem de er - hvordan de lever osv. Så jeg har udarbejdet et spørgeskema som jeg vil sende til hver af dem. Men jeg skal bruge lidt flere spørgsmål.

På den måde vil jeg sammeligne deres svar til mig og se om jeg ikke kan indkredse en målgruppe.  

Hvad er det jeg skal lede efter i deres hverdag? Ud over det jeg allerede har foreslået?

Alexandra

Hvis du vil bruge nettet som markedsføringskanal, så er det vigtigste (som Christian også skriver) at finde ud af hvad termerne i jeres "branche" er. Brug tid på at overveje hvad en person som er interesseret i drømmetydning ville kunne finde ud af at søge på. "Drømmetydning" er selvfølgelig oplagt, men ellers er jeg blank - jeg kender ikke din brancheWink

Derefter skal du 1) optimere din hjemmeside så den hitter på Google på de termer og 2) køre Google Adwords reklamer der hitter på samme termer (i din "branche" burde Adwords ikke være dyrt).

Hvis du går ind på Google Adwords: https://adwords.google.dk/select/KeywordToolExternal
kan du få hjælp til synonymer og relaterede nøgleord og fraser. Desuden kan du se f.eks. søgevolumen fordelt over måneder m.v. Hvis du opretter en Google konto kan du få mere hjælp. Du kan også starte en "begynderkampagne" for mindre en 100 kr. og teste hvad der virker.

Først nu testede jeg lige Google på "Drømmetydning" og kan se at der må være en del der udbyder det alligevel (62.800 hits). MEN hvad der er godt for dig (hvis du vil ofre penge på det) er at der ikke er stor konkurrence på Google Adwords.

Hvis du vil lære hvordan du optimerer din hjemmeside fra bunden (ad punkt 1), vil jeg (selvfølgelig) anbefale vores "down to earth" e-bog: "Søgemaskineoptimering af din egen hjemmeside" som gennemgår hvad du skal gøre.

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk
Vi kan også tilbyde et kursus i optimering af din egen hjemmeside.

Fra Ballerup
Tilmeldt 8. Aug 07
Skrevet kl. 10:08

Jeg synes det er svært at forstå hvad i taler om. Min hjemmeside er ikke rigitig igang endnu men når den bliver det vil jeg kikke efter og undersøge det I siger.

Jeg har været hos en coach der forsøger at undervise mig i virksonhedplan. Så jeg udviger da min manglende viden. Sådan ligt hen ad vejden.
I slkulle bare vide, hvor bar bund jeg befinder mig på. Selvom jeg allerede nu har mmodtaget en del hjælp.

En ting er at kunne lide at tyde drømme og gerne vil undervise i drømmetydning. En helt anden ting er "det her" mærkelige univers, hvor man skal forsøge at leve af det.
Hvis jeg have en million ville jeg overlade det her til andre. Alene det at skulle tænke som en selvstændig (og ikke en lønmodtager) er rigtig mærkeligt.

Alexandra

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:28

Hej Alexandra

Velkommen til de selvstændiges verden - her er rigtig godt at være.

Før du går i gang med at indkredse din målgruppe, er det vigtigt, at du gør dig klart, hvad du vil bruge den viden til.
Hvis du primært vil bruge den til markedsføring, skal du finde ud af, hvilke medier og hvilke typer af medier, du kan bruge - altså hvor vil din målgruppe se dine reklamer. Så hvis du spørger til deres alder, uddannelsesniveau osv. skal du efterfølgende have en strategi for, hvordan du vil reagere på deres svar. Hvis nu alle i din fokusgruppe er 40 år og kvinder, kan du reagere på to måder:
1. Jeg vil gerne have fat i nogle yngre - Jeg annoncerer i Vi Unge (groft sagt)
2. Jeg vil gerne fokusere på denne målgruppe - Jeg annoncerer i Alt for Damerne.
Hvis du skal trække folk til en fysisk butik, er det vigtigt at vide, hvordan kunderne bor. Hvis de alle bor i parcelhus, skal du nok have flyers ud i parcelhuskvarterer - med mindre din strategi er at udvide dit segment.

Frem for alt skal du gøre din markedsføring målbar.
For hvert tiltag, du laver, skal du måle effekten. Hvis du får 10 nye kunder ved at dele 5000 flyers ud i lejligheder og 20 nye kunder ved at dele 5000 flyers ud i parcelhuse..... ja gæt selv resten.

Held og lykke med din virksomhed.

mvh Hans

Fra Ballerup
Tilmeldt 8. Aug 07
Skrevet kl. 10:49

Åhh Hans ... se det var til at forstå. (Undskyld til jer andre) jeres råd skal nok blive brugt i en senere fase.

Jeg har lavet en lille undersøgelse ved at udforme en konkurence med et lille spørgeskema  som jeg har sendet til noget mennesker jeg har tydet drømme for på nettet. Jeg har en brevkasse (som sagt). Der har jeg netop sourgt til der hverdag, uddannelser alder osv... jeg håber det kan give mig et bedre overblik.

Målbar (hmm)...  spørg man bare om hvor folk kommer fra, når de møder op?

Jeg er nu igang med at sende AOF (og ligende) ansøgninger om at komme til at undervise der ( til at begynde med). Så er jeg da igang.

Smiler... Tak Hans.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)