Kære Amino-venner! Sidste år åbnede jeg webshoppen www.trendmeup.dk, hvor jeg sælger diverse mode-accessories til mænd og kvinder, piger og drenge. Mit spørgsmål til jer lyder således; Når jeg modtager flere ordrer til eksempelvis Fredericia (jeg bor i Middelfart), vælger jeg at køre over og levere dem i min private bil (ca. 50 km. i alt). Herved sparer jeg fragten, og kunden får ordren samme dag som det er bestilt. Især i weekenderne sætter kunderne stor pris på denne ekstra service. Jeg kører som sagt i min private hvidpladebil. Er jeg her berretiget til kørselsgodtgørelse eller anden form for godtgørelse? og hvordan fungerer det i så fald? På forhånd mange tak for jeres svar og fortsat god dag til jer alle! Med venlig hilsen, Patrick Jensen |
Hejsa, som udgangspunkt er du beregtiget til kørselsgodtgørelse når du anvender din private bil erhvervsmæssigt, hvilket der er tale om her. Derfor skulle det ikke være noget problem. Man ville - som du også gør - skulle sandsynliggøre, at levering har fundet sted og dette understøttes af flere ordrer i samme område. Det ville se mærkeligt ud hvis du udbetalte kr. 350 i km-godtgørelse men kunne sende varerne for 25 kr. Herudover kan der være tale om enkelttilfælde hvor en kunde er godt utilfreds og du vælger at yde en ekstra indsats, hvilket er fuldt legitimt. Man kan godt ringe til sit lokale skattecenter og præsentere problemstillingen, så har man helt ro i maven.
God dag.