Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg skifte shopsystem? Og hvilken er bedst?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og overvejen tanken om at til et andet shopsystem.

I øjeblikket har jeg opencart 1.5.4.1 men synes ikke rigtig det virker. Mange af problemerne kan man betale sig fra, men det bliver for dyrt i længden.

Jeg har blandt andet disse problemer:

Man kan ikke logge ud da man får en fejl om cookies.

Man skal lave en bruger og være logget ind for at kunne tilmelde sig nyhedsbrev. Og nej tak til nyhedsbrev er desuden default som ikke kan ændres.

Man skal igennem 6 stadier for at kunne få lov at betale.

Jeg synes design og den administrative del fungere fint.

Lige nu hælder jeg mest til at skifte til prestashop men kan ikke se om man kan få det på dansk uden at betale for det.

Hvilket shopsystem har I? Hvad er der af fordele og ulemper? Hvad kan i anbefale?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:39

Hej.

Bruger selv opencart.

Det er rigtigt at et par af de ting du nævner koster. - Det beløber sig nok til mellem $40 og $50 i alt.

Den med cookie undre mig, da OpenCart ikke i sig selv skulle have det problem. - Har du prøvet i forumet?

Uanset hvad du vælger vil der være moduler du skal betale for.

Hvis jeg kan hjælpe med noget omkring OpenCart, siger du bare til. - De andre systemer kan jeg ikke hjælpe med.

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 00:00

Kommer prestashop ikke med one step checkout?

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 00:51

Hej Patrick,

Det skal godt nok rettes lidt til via order.tpl - men ellers, jo - presta har one page checkout.

- Thomas L.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:55

Kig evt. på Shoporama, som er et forholdsvis nyt shopsystem på markedet. Jeg har ikke selv prøvet det (driver ikke webshops), men har hørt positivt om systemet via mit netværk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:43

Patrick Kronholm:

Hvilket shopsystem har I? Hvad er der af fordele og ulemper? Hvad kan i anbefale?

Jeg bruger selv Magento i min webshop, hvor jeg sælger Asics løbesko. Jeg valgte Magento, da jeg kun havde hørt godt om det, og det så ud til at passe godt til mine krav. Det tager lidt tid at sætte sig ind i Magento, da der er rigtig mange forskellige funktioner, men efter noget tid, så spiller det bare. Derudover gør Magento det utroligt nemt at oversætte butikken til andre sprog.

Ligesom Opencart, så er Magento også open source. Det giver en utrolig god frihed, som jeg godt kan lide. Hvis man skal have en ny funktion, er der en stor chance for, at der findes en lignende extension, som du bare kan installere.

Men som du er inde på, hvis der opstår problemer, hvilket der med ret stor sandsynlighed, vil komme på et eller andet tidspunkt, så bliver du nød til at bruge tid på at finde en løsning selv, eller betale en programmør til det. Ligeledes, hvis du vil have en special funktion, som ikke findes som extension, så bliver du nød til at betale en programmør til at udvikle det.

Jeg har et rigtig godt samarbejde kørende med 1902 Software, som er utrolig dygtige til Magento.

Spørgsmålet er så, om du har tiden og pengene til at rode med "open source" løsninger. Hvis du skal samarbejde med en programmør kræver det også, at du ved, hvad du vil have, og at du er god til at kommunikere. Det er en stor fordel, hvis du har en teknisk forståelse i forvejen. Derved er chancen for, at du kommer til at føle dig snydt mindre, og det bliver ofte billigere for dig i længden. Det tager også tid at finde en god samarbejdspartner.

Et alternativ er en hosted løsning, hvor du betaler et fast beløb hver måned. Chancen for, at der opstår tekniske problemer er meget lille. Og hvis det skulle ske, så skal du blot kontakte din udbyder, og du kan regne med, at de retter det indenfor meget kort tid uden ekstra beregninger.

Der er dog nogle begrænsninger. Du er tvunget til at bruge standard funktionaliteten i systemet. Hvis du vil have en special funktion, som ikke findes i systemet i forvejen, skal du ikke regne med, at du kan få det.

Du kan dog altid skifte over til en open source løsning eller en webshop bygget fra bunden, hvis du skulle vokse dig fra systemet.

Du kan tage et kig på danske Shoporama.dk, som er startet af Morten Vadskær, der også er Ekspert blogger her på Amino.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)