Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Berlingske - SPAM?

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM:

Mark:

Godt nok er det en undersøgelse, men de starter direkte med at den undersøgelse foretages af "Berlingske Business Premium". Der er derfor ikke alene tale om at det er Berlingske der udsender den, men de benytter et andet brand i mailen og derfor tror jeg ikke den er ok. 

Berlingske Business Premium er desuden en betalingsportal på business.dk/premium hvor der foretages analyser af forskellige ting som derefter kan købes på portalen.

Jeg ville selv sende den til dansk@spamklage.dk og lade dem tage sig af det, derudover mener jeg rent moralsk at det er forkasteligt at en så stor virksomhed tilsyneladende vælger bare at smide mails ud til tilfældige virksomheder. 

Der er vel intet problem i denne mail, da de skriver at det er til en undersøgelse og de skriver ingen steder at du skal købe noget. De skal desuden skrive i deres mail, hvad og hvor undersøgelsen skal bruges.

Så selvom det er et betalingssite, så er der intet problem her vil jeg stærkt mene, når de på ingen måde vil sælge dig noget. At undersøgelsen tilfældigvis skal bruges på et betalingssite er der intet problem i.

Jeg vil mene at de brander deres premium produkt ved overhoved at nævne det, det er ikke relevant for undersøgelsen og/eller sammenhængen i teksten i mailen. 

Men altså det er bare min mening, jeg ville havde klaget over den, uden tvivl. 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:04
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Så hvis Joe & the Juice sender en mail ud med en underøgelse, der skal afdække hvor meget frugt virksomhedens medarbejdere spiser - så ville det også være et problem, når de nævner deres navn i mailen?

Fordi deres produkter skal du jo også betale penge for!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:06

KennM:

Så hvis Joe & the Juice sender en mail ud med en underøgelse, der skal afdække hvor meget frugt virksomhedens medarbejdere spiser - så ville det også være et problem, når de nævner deres navn i mailen?

Nej, men der må man vel formode, at det er nogen der har valgt, at de gerne vil modtage en e-mail fra ledelsen.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Skrevet kl. 15:09

dropit:

KennM:

Nej, men der må man vel formode, at det er nogen der har valgt, at de gerne vil modtage en e-mail fra ledelsen.

Men det er igen stadig tilladt for Joe & the Juice at udsende en mail med en undersøgelse uden at få tilladelse, når de intet vil sælge.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 13. Jul 12
Skrevet kl. 15:12

KennM:
Men det er igen stadig tilladt for Joe & the Juice at udsende en mail med en undersøgelse uden at få tilladelse, når de intet vil sælge.

Snakker vi stadig en e-mail til medarbejderne? Hvis ja, så formoder jeg at det er underforstået, at ledelsen gerne må sende dig undersøgelser til din arbejdsmail omkring dit forbrug af frugt.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Skrevet kl. 15:21

dropit:

KennM:

Snakker vi stadig en e-mail til medarbejderne? Hvis ja, så formoder jeg at det er underforstået, at ledelsen gerne må sende dig undersøgelser til din arbejdsmail omkring dit forbrug af frugt.

Nej, det er i samme kontekst som fra Berlingske Media.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 16:20

KennM:

Det skal du ikke regne med.

Formuleringen "med henblik på afsætning af varer" fortolkes ekstremt bredt, når det kommer til spam.

Forbrugerombudsmanden skriver bl.a.:

Det er Forbrugerombudsmandens opfattelse, at også ren ”branding” af den erhvervsdrivendes navn er omfattet af forbuddet, da det sker med henblik på efterfølgende afsætning. Forbrugerombudsmanden har fx udtalt, at en virksomheds udsendelse af elektroniske julekort til virksomhedens kunder var udtryk for generel promovering i strid med markedsføringslovens § 6 (j.nr. 08/06749).

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 16:28
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvorfor have så ondt i røven over så lidt?? Det er bare en mail!! Smid den i spam mappen og tjen lidt penge istedet.

Fede malerier en blog om malerier

Tilmeldt 13. Jul 12
Skrevet kl. 16:31

Fede Malerier:
Hvorfor have så ondt i røven over så lidt?? Det er bare en mail!! Smid den i spam mappen og tjen lidt penge istedet.

Hej

Nu er den ingen der har "ondt i røven".

Det kunne dog tænkes, at folk efterhånden er trætte af firmaer, der tager sig den frihed at gøre det alligevel. Selvom det "bare er en mail". Den bare mail kan i løbet af en dag for mange være flere. Flere i løbet af en dag kan være mange om måneden. Ser du? Det er ikke "bare en mail".

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 16:56

Fede Malerier:

Fordi der er over 100.000 virksomheder i danmark, og hvis de alle sammen bare sender 1 mail om aaret, bliver det langt over 1000 mails om dagen.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)