Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes dette ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsan. 

Jeg sidder efter relativt grundig research og spekulerer på, om der findes et værktøj online til beregning af totaløkonomi ved bilkøb eller huskøb ?

Det som man oftest støder på, er enkeltelementer såsom beregning af forsikring, beregning af selve billånet etc.

Det kunne da være utroligt  gavnligt, at man lige kunne klikke ind på min måske kommende hjemmeside og beregne totaløkonomien inklusive alle mulige og umulige variabler, på alt fra huskøb til bilkøb.

Eksempelvis en 45-årig som sidder og kigger på en Audi A3, som kunne klikke ind og se samtlige omkostninger på køretøjet baseret på hans alder, anciennitet, bopæl, inklusive vægtafgift/ejerafgift, estimeret brændstofforbrug, forrenting på lån, realistisk værdiafskrivning/gensalgsværdi og om det bedre kunne betale sig at privatlease når variablerne er givet i systemet, og alle disse ting. Man kunne så naturligvis tjene lukrere på at eksponere vedkommende for forskellige tilbud efter afgivelse af oplysninger.

Kom frisk med bud på, hvor dette findes. Ellers skal der da helt klart gøres noget ved det.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er muligvis udmærket.

Jeg har oplevet div. forsikringsselskabers hjemmesider, som reklamerer med "beregn din pris her", hvor det hele ender op med et "lad os lige ringe dig op......" fordi mindre detaljer gør at de ikke kan beregne ud fra de oplysninger man afgiver.

Hvis du kan gøre det bedre end dét, så; -  go for it.....

Der er/kan være ekstremt mange faldgruber/mulige fejlmarginer der skal tages højde for.

Og så er der lige den der med, jo flere data folk selv skal finde frem og taste ind, des mindre gider de...

Lav noget reelt, som evt. kan kastes i test her på Amino (nogen af os har jo ikke andet at lave Sad) og få noget feedback på godt og skidt.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)