Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Familie lån

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 124
Fra  DataWise Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis man skal lave et rentefrit familielån, er det så ikke noget med at man kan lave en standard kontrakt til det? Således at den person der har lånt pengene ud har en vis form for sikkerhed?

Hvis ja, kan det tænkes at der ligger sådan en formular til fri afbenyttelse et sted? 

På forhånd mange tak. 

Med venlig hilsen
Claus 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:32

Jeg ville ikke benytte en standardkontrakt, der skal dække over udlæg i aktiver.

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 12
Fra  DataWise Skrevet kl. 23:35

Jeg syntes bare jeg havde hørt at der var en standard kontrakt til noget sådant. Altså bare en meget simpel form, hvor der stod hvad lånet var på osv. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01

der er standard kontrakter og der er ikke som sådan store krav til dem. De beskriver blot et anfordringslån (betyder kan kræves tilbage til hver en tid med kort varsel) og så beløb og låne giver og modtager detaljer + dato og f.eks. to andre personer der skriver på som vitterlighedsvidner på at långiver og lånmodtager selv er de korrekte som har underskrevet MEN det giver jo ingen som helst egentlig sikkerhed. Det kan bruges til at gå i retten med, men det er så jo ret ubehageligt i forhold til familie. Jeg synes man skal være meget sikre på hinanden før man går ind i noget sådan, og långiver skal næsten kunne tåle at tabe pengene, uden det ødelægger familieforholdet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 12
Fra  DataWise Skrevet kl. 00:06

Ok, 

Det var noget i den stil jeg var ude efter. Altså bare noget simpelt, hvor der stod et beløb, og at långiver kunne kræve pengene tilbage med kort varsel. 

Bare rolig, det er ikke noget voldsomt :-)  Kan bare godt lide at der er orden i sagerne.

Ligger der sådanne kontrakter nogen steder man kan printe? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17

der findes i alle fald nogen som man kan købe-  ved ikke om der skulle være en gratis - søg familielån i google og der dukker ting op Smile DENNE koster 200 kr

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:25
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)