Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af privat fra firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer.

Jeg har her til aften lavet en handel med en privat på nogle brugte vare som jeg skal bruge i firmaet.
Jeg har læst mig frem til det er rigeligt med en dags dato blanket som dokumentation. Derudover har jeg udskrift fra hævning af betaling.
Er dette den korrekte måde at gøre det på?
Hvis det er, hvad så med moms når det er privat handel?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ja en dags dato med navn og adresse samt lige en beskrivelse, pris og dato rækker - godt også med betaling over bank som du nævner men ikke et krav - men ja - enkelt og klart

Moms er der ikke noget af - det er bare køb som udgift og ingen moms i det. Hvis det er sådan at du handler generelt med brugte varer (og det ikke er noget du selv skal bruge) så kan du overveje "brugtmoms" som du kan google - Det er meget faste regler for hvordan du skal bogføre og fakturere dit eget videresalg - men så er der kun moms på fortjenesten ved videresalget

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja man kan lave overførsler på bank, men jeg kommer til at støde på disse kontant handler hvor jeg har hævet beløb tilsælger i ny og næ. Det er ikke mit levebrød at købe og handle brugt, men der er helt bestemt lidt og spare og overflod af produkter, så man ofte kan købe brugt.

Jeg vil sætte mig og læse lidt om det i morgen og se hvad det indeholder.

Tak for hurtigt svar cookie
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)