På www.juletrae.com leverer vi førsteklasses juletræer lige til forbrugerens hoveddør. Vi sælger også til firmaer der vil give deres kunder og medarbejdere en original julegave.
Men nu kommer min problemstilling.
Jeg kunne godt tænke mig at vi ligger bedre på google på både søgeordene juletræ og juletræer.
Hvad skal jeg gøre - er der nogen der har gode forslag?
Er det noget man bør betale sig ud af - og i givet fald - hvad kan det koste?
På http://www.juletrae.com/ leverer vi førsteklasses juletræer lige til forbrugerens hoveddør. Vi sælger også til firmaer der vil give deres kunder og medarbejdere en original julegave.
Men nu kommer min problemstilling.
Jeg kunne godt tænke mig at vi ligger bedre på google på både søgeordene juletræ og juletræer.
Hvad skal jeg gøre - er der nogen der har gode forslag?
Er det noget man bør betale sig ud af - og i givet fald - hvad kan det koste?
Hilsen
Morten
Hej Morten
Google går meget op i at der er relevant content på siden og du har ikke ret meget. Du har kun 2 sider, hvilket ikke giver dig mange bonuspoints hos Google. Du må simpelthen i gang med at skrive nogle artikler om juletræer og få dig nogle links. Eller tag et kursus i søgemaskineoptimering.
Jeg har kigget lidt på din side - og en hel masse på dine konkurrenters - og jeg vil mene at du med de rigtige tekster og med en fornuftig linkbuilding vil kunne flytte dig op ad listerne.
For mig at se har du de klassiske dandomain webshop udfordringer - men det er bestemt ikke umuligt ...
Jeg synes du skal give mig et ring på mit kontor (5665 4565) - så kan vi evt. tage en snak om hvad der skal til - og måske lave en aftale hvor du betaler alt efter hvor du ligger den 15. november (helt tilfældig valgt dato)
Preben - Jeg tror du får rodet tingene lidt sammen og måske er du lidt for hurtig ude - selvfølgelig er der mere end 2 sider - prøv at lave site:juletrae.com - altså uden de tre www - så får du flere sider ...
jeg kan se at i har tilmeldt jer på www.shop-portalen.dk - her kunne du fx tilføje i titlen "køb juletræer online" - så fortæller linket at der kan købes juletærer ved at følge dette link og så bliver du ranket højere
Preben - Jeg tror du får rodet tingene lidt sammen og måske er du lidt for hurtig ude - selvfølgelig er der mere end 2 sider - prøv at lave site:juletrae.com - altså uden de tre www - så får du flere sider ...
Hej Karsten
Du burde da vide at det ikke er særlig smart at have indekserbare sider både med og uden www. Det kan opfattes af søgemaskinerne, specielt Google som duplikerede sider. Der bør laves en 301 redirect fra den ene til den anden.
Rolig nu - mit svar gik udelukkende på din påstand om at der kun var 2 sider og at Google vægtede indhold - og så ville jeg blot gøre opmærksom på at Google havde mere end de to sider du pegede på.
Iøvrigt ville jeg aldrig lave den model du peger på med en Dandomain webshop - men sådan er vi jo så forskellige ...
Preben du skriver at jeg kun har to sider relevant indhold - er det måske fordi du kommer til at gå ind på min konkurrents side? Eller er det ud fra en bedømmelse af mine siders indhold?
Preben du skriver at jeg kun har to sider relevant indhold - er det måske fordi du kommer til at gå ind på min konkurrents side? Eller er det ud fra en bedømmelse af mine siders indhold?
Hvad mener i præcist med at have indekserbare sider med og uden www?
Da jeg søgte efter din side første gang, tastede jeg "site:www.juletrae.com" på Google for at finde alle dine indekserede sider. Google viser at du kun har 2 sider indekseret. Jeg blev derefter gjort opmærksom på at dine sider er oprettet uden www foran. Ved søgning på dette viser Google 22 sider. Men du har altså index-siden + 1 til indekseret både med og uden www og det er ikke så smart. Google kan opfatte det som 2 sider med samme indhold.