Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele ved links

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay glem det link der, det blev lavet i ren vane af at linke til min egen side  - haha.. Her er linket: Mikke Demib's Blog

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:15

Nu har jeg prøvet at installere den der google-toolbar og fundet et sted hvor man kunne se pagerank - og der står at vi har ingen eller dårlig pagerank.. (så det er vel skidt?)

Men jeg forstår stadig ikke helt hvorfor det er så godt med de links;

- Kan google simpelthen tjekke vha pageranks hvor mange der linker til dig og ud fra antal links vurdere de at jo flere links=jo bedre side og derfor skal den vises før sider med mindre antal links? Og er det den (pageranken) der er afgørende for, hvor højt oppe på googles side vores hjemmeside vises, når nogen fx søger på "emballage" inde på google?

- Eller er det fordi, at flere links rundt omkring er = flere besøg på siden og flere besøg på siden er = højere placering på google?

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 21:20

Brian Frænde - Inmoto:

Torbjørn -> så vidt jeg ved og har læst mig til op til flere steder efterhånden, har PageRank ikke den mindset værdi overhovedet.. Og bliver ikke længere taget med i Google's 'måling' af en side..

Tag istedet at kig på sider der  i forvejen ranker godt på google, og så link til dem, og sørg så vidt muligt for at  de også linker til dig..
Start evt. med at tage Amino.dk , og så lav et par links i din signatur med et godt beskrivende title-tag, der så linker til noget relevant på din side..

Hej Brian

Ja, den PageRank er meget diskuteret og heller ikke i sig selv et af de væsentligste parameter hvis du spørger mig, men den kan være et nyttigt værktøj til hurtigt at spotte hjemmesider, som vil være gode at have med i sin optimeringsstrategi – for der er nu alliigevel en sammenhæng et sted ;-)

Med hensyn til linkbytte som du er inde på, er det ikke noget jeg anbefaler, at man afsætter de store ressourcer på. To sider som linker til hinanden, er som to "stemmer" der stort set opvejer hinanden...

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:24
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:50

Thomas Rosenstand:

Hej Nina

Det er også en nørdet verden... Jeg vil henvise dig til en artikel, jeg skrev for længe siden. Den har fået en del roser fra mennesker i samme situation som du. http://www.blog.concept-i.dk/hemmeligheden-bag-soegemaskineoptimering/

Her kan du få et lilel indblik i, hvorfor links, sidetitler etc. er så vigtige. God fornøjelse!

AHA!!! SÅ fes es ein :-)

Nu forstår jeg det nogenlunde!

Men hvis to hjemmesider peger på hinanden, vægter det altså ikke lige så højt, som hvis det kun går den ene vej.. Så det vil sige, at hvis man "bytter links" med en anden hjemmeside, har det ikke så stor betydning eller hur? Man skal altså helst finde nogen, der vil linke til ens hjemmeside uden at vi linker tilbage (..og hvordan gør man så lige det:-)

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:53

Ja, den må jeg lige kigge nærmere på - Der er da nogle nyttige sider imellem kan jeg se, fx tips til webshops..

Tak for det :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:54

Jakodan:

Ja, den må jeg lige kigge nærmere på - Der er da nogle nyttige sider imellem kan jeg se, fx tips til webshops..

Tak for det :-)

Glemte "citer"-knappen - det var deMibs side jeg mente

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 21:59

Jakodan:

- Kan google simpelthen tjekke vha pageranks hvor mange der linker til dig og ud fra antal links vurdere de at jo flere links=jo bedre side og derfor skal den vises før sider med mindre antal links? Og er det den (pageranken) der er afgørende for, hvor højt oppe på googles side vores hjemmeside vises, når nogen fx søger på "emballage" inde på google?

- Eller er det fordi, at flere links rundt omkring er = flere besøg på siden og flere besøg på siden er = højere placering på google?

Jo flere links jo bedre Yes Links til din hjemmeside er stemmer på dig Yes

Google beregner sine søgeresultater via sin "hemmelig algoritme", så der er ingen ud over google selv, som med 100 % sikkerhed, kan sige hvordan resultatet beregnes.

PageRank er egentlig blot et udtryk for googles vurdering af indholdet, og kan være et nyttigt værktøj til at spotte gode hjemmesider, som du kan få til at linke til dig.

I sidste ende er det resultatet det tæller så du behøver ikke være trist over din hjemmesides PageRank :-) Ud over "stemmerne" på dig, skal du også sørge for, at du på din hjemmeside præsenterer det indhold som din målgruppe søger efter...

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 22:06

Hej Thomas

Det er et godt indlæg du har skrevet Smile Og formidlet så man kan forstå hvad det handler om Yes

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 22:09

Jakodan:
Man skal altså helst finde nogen, der vil linke til ens hjemmeside uden at vi linker tilbage (..og hvordan gør man så lige det:-)

Hej Nina

Du har lige fået et link fra vores hjemmeside. Vi havde i forvejen nævnt rudeboblekuverterne på vores bestillingsside, så jeg ved egentlig ikke, hvorfor jeg ikke har lavet det link tidligere. Måske har I andre kunder, der kan/vil gøre det samme.

Mvh. Jakob

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)