Jeg har nu i et år betalt 3.600,- kr. + moms for at være på Eniros søgetjeneste (5 søgeord + billeder). Den dygtige sælger fortalte mig at der var en forbindelse i rankingen mellem Eniro og Google.
Nu har jeg imidlertid kigget i min statistik og det er meget få hits fra Eniro, men Google er helt i top (jeg ligger på førstse side på Google).
Nu er mit abonnement hos Eniro udløbet skal jeg forny det?
Er det en god idè jeg føler ikke selv jeg umiddelbart får noget for pengene, men har svært ved at gennemskue om jeg vil ryge ned i rankingen på Google, hvis jeg opsiger Eniro.
Nu er jeg ikke ekspert som DeMib eller Marcel, men jeg ville nu mene du ville kunne skyde dine penge ind et bedre sted, og så få lavet en rigtig god omgang SEO på siden istedet..
Hvis du ikke rigtig fik noget fra Eniro's side, er det næsten dumt at skyde penge efter dem - jeg tvivler på det er det der har den største effekt på om du får besøgende fra Google eller ej..
Ellers kan du jo prøve google AdWords som et alternativ :).. Og lave dine helt egne kampagner ..
Google og Eniro har siden 2003 haft et tæt samarbejde, da deres websøge-tjeneste baseres på Googles webindeksering. Google er også partner på søgeordsannoncering, så sælgeren har ikke talt usandt. Vil dog som de andre anbefale dig at droppe Eniro og bruge pengene på AdWords i stedet for.
Jeg har haft samme produkt fra Eniro, og blev meget overrasket over at der ikke kom flere hits fra Eniro. Derudover så laver de bare et link til din webside (www.ditdomæne.dk ), men linker ikke på de 5 søgeord. Derfor så tror jeg ikke, at det har så stor betydning for din ranking på google. Hvis du ryger ned i ranking, så kan du jo altid bestille deres produkt igen Jeg vil ikke have deres produkt mere, og er sikker på, at jeg kan få mere for mine penge andre steder.
Har sælgeren fortalt, du får en højere ranking på google ved at ligge hos Eniro? Tror du så ikke han mente at du vil få en højere pagesrank fordi de linkede til dig? Så er der vel ikke noget at sige til at din trafik er fra google? Når det er sagt, tvivler jeg på Eniros undersider har en specielt høj pagesrank og derved trækker din side op.
Det er et desperat forsøg for Eniro - tænk at bruger konkurrenten som salgsargument.
Jeg forstod sælgeren således at det var en højere ranking på Google, men nu er sælgere jo gode til at speed-snakke, så det er da muligt at han sagde pageranking, men hvad er forskellen ?
Jeg forstår ikke hvad du mener med Tror du så ikke han mente at du vil få en højere pagesrank fordi de linkede til dig? Så er der vel ikke noget at sige til at din trafik er fra google?
Jeg havde også besøg af en sælger fra Eniro. Han slog ligeledes på, at Eniro havde partnerskab med Google. Som andre skriver er det jo en sandhed med modifikationer. På din profil ser linket fra Eniro til dig såleds ud: http://go.eniro.se/M_T/homepage/http://www.festivitas.net - det sprugte jeg sælgeren om det var fordelagtig ift. søgemaskinerne, da jeg gerne ville vide det, inden jeg ville købe deres produkt. Det ville han undersøge og vende tilbage med et svar på. Sjovt nok vendte han ikke tilbage! Tænk sig at en sælger bruger 45min til en time på at mødes og forklare fordele, men undlader at vende tilbage...... For mig virkede det som om jeg ramte et ømt punkt!