Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl i oscommerce shop

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Niklas Stephenson:

Jeg forstår simpelthen ikke at oscommerce kommer uden kodebeskyttelse, nogen der har en forklaring på det? 

Så vidt jeg ved har det med sikkerhed at gøre. Det ville nu alt andet lige være meget lettere at hacke en osCommerce shop hvis de alle havde den sammen sikkerhedsfunktion.

Men derudover er det jo også forskelligt fra system til system hvordan du bedst beskytter det.

Mvh.
Mathias

Arbejder med online salg og design.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 18:02

Der er en contribution som man kan implementere..

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:07

Mathias Dannevang:
Jeg forstår simpelthen ikke at oscommerce kommer uden kodebeskyttelse, nogen der har en forklaring på det? 

Nej jeg forstår godt du undrer dig, og Mathias har også svaret dig - og han har sikkert ret.

Hovedgrunden i mine øjne er at systemet er udviklet af et par nørder, uden den store sans for brugervenlighed, og hvad normale mennesker tænker.
Derfor er det også smart som nørd at unlade en admin beskyttelse da hver bruger så selv kan stå for denne del og derved gøre den mere sikker eller mere usikker - alt efter hvem der laver det.

Oscommerce har en rigtig stærk "kerne" og der er ingen tvivl om at Harrald er en dygtig programmør, men systemet er slet ikke færdigt i den forstand at normale mennesker kan bruge det som en out-of-the-box løsning, og dette synes jeg egentlig kendetegner rigtig mange open source systemer.

Det skal dog siges at jeg bestemt synes oscommerce er en god shop hvis man bruger nogle timer på at få den tilpasset til en selv, og vi leverer da også rigtig mange løsninger netop i oscommerce så burde være en varm fortaler for systemet.

Sidst men ikke mindst vil jeg bare anbefale dig du benytter dig en htaccess løsning ligesom der er blevet nævnt flere gange.

De login systemer du finder på oscommerce.com har du ingen jordisk chance for at læse igennem og se om der skulle være bagveje eller lign ind, når du ikke kender til programmering.

Så dem vil jeg fraråde dig at benytte.

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 18:16

Kan høre det vidst har været en repacked version, hvor det var lagt ind, jeg har leget med.. er længe siden, men skal nok passe.. 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:42

Mon ikke det har været pakken fra www.openforum.dk ? Der er også inkluderet dansk sprogpakke og lign.

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 19:13

nej, ved nærmere eftertanke tror jeg det var Servages autoinstaller..

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)