Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode idéer efterlyses: Salg og produktion af kager

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg efterlyser lidt hjælp til min hustrus projekt:

Min hustru vil være selvstændig og leve af at sælge kager. Vi har tænkt os at starte langsomt op, da der ikke på nuværende tidspunkt er kapital til de store armbevægelser. Hun har allerede stor succes med sine kager hos venner og bekendte. Ligeledes

Hun kunne godt tænke sig at finde et godkendt køkken man kan leje/låne, hvor man kan lave kagerne, og så distribuere til bagere, konditore, caféer og andre der er interesserede i at sælge kagerne. Der vil også være et direkte salg til private.

Men hvordan gør man det? Hvor finder man et køkken og hvor meget koster det? Det er her vi er gået i stå i øjeblikket.

Gode idéer og inspiration efterlyses til at få drømmen til at gå i opfyldelse!

Mvh. Peter

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Kig efter lukkede bagerbutikker, restaurenter og pizzarier...
Fed ide. Husk website med bestilling og betaling.Karterne kan afhentes ell. Sendes m. Bud.
Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Allerførst, held og lykke med Jeres ide.

Derefter vil jeg blot kommentere hvad der falder mig ind. Jeg har ikke erfaring med branchen, så brug mine spørgsmål/svar hvis I kan.

1) Har I lavet en beregning på udgifter målt mod salgspris?

2) Har I undersøgt kunder grundlaget?

3) Jeg er ret sikker på at der kræves uddannelse/kursus/godkendelser for at producere madvarer til salg/videresalg. Har I undersøgt det?

4) Jeg har svært ved at se bagere og konditorer ikke hellere selv bager deres kager!

Men cafeér og lign. kunne godt være interesserede. (evt. også store virksomheder med kantine)

... jeg ved godt at jeg ofte kommer til at virke som en lyseslukker, men jeg syntes at man skal stille kritiske spørgsmål.

5) Hvorfor skulle f.eks en cafe købe kager af Jer, i forhold til den lokale bager?

Er I så dygtige? ( det kan i sagtens være... det har jeg ikke nogen holdning til, men et vigtigt spørgsmål at stille sig selv.)

Mht. at finde et køkken og pris. Så prøv at komme med lidt geografi, hvor kunne i tænke Jer starte op? Der er jo et hav af gamle lukkede bager butikker landet rundt, så det burde da være muligt at finde noget passende.

Mvh KMosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej peter 

Jeg har en lille sød butik på Nørrebrogade, som jeg bruger til brød udsalg. den har et fint køkken med rigeligt plads, der både stor ovn, en stor ælde maskine og rest skab. og masser af bord plads, og diverse ting. den har smiley. jeg har sat den til salg da jeg har købt en stører bageri på amager. du kan købe den for 70.000 med ALT inventar. butikken mangler ikke noget, der to diske to store køleskabe til majerivarre. og diverse ting. du/i er velkommen til at kigge forbi 

med venlig hilsen

tlf: 27 57 43 21 :) 

email: m.formand@hotmail.com

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

IMie, ja det var måske en idé, hvis husleje og pris er fornuftig. Havde håbet der var en endnu billigere løsning for at komme igang.

--

Marianne H, tak for forslaget, men problemet lige nu er ikke branding eller website. De ting har vi rimelig godt styr på allerede. Måske har jeg misforstået dit indlæg? Tak for forslaget alligevel - på et tidspunkt kan vi sikkert bruge inspiration.

--

KMosen, tak for det fyldestgørende svar.

  1. Ja, der er lavet beregninger i forbindelse med tidligere ordrer. Ikke noget der er fyldestgørende nok, men det er en start.
  2. Vi har lavet tiltag for at undersøge om der er et kundegrundlag og interesse for produkterne. Der har vist sig at være stor interesse.
  3. Det er jeg ikke sikker på at man behøver. Man skal have nogle kurser der kræves af fødevarestyrelsen, men såvidt jeg er orienteret skal man ikke have en egentlig uddannelse. Dette skal selvfølgelig undersøges til bunds.
  4. Produkterne er meget anderledes end det der på nuværende tidspunkt findes i Danmark. Derfor tænker jeg at selv bagere m.v. kan vælge at sælge produkterne i deres butikker for at differentiere sig fra konkurrenterne.
  5. Igen vil jeg påstå at produkterne der er tale om er meget anderledes end det der ellers findes.

Vi tror 100% på projektet - problemet er mest financieringen og hvordan man gør det hele med at starte forretningen.

Mht. placeringen, så har vi tænkt os at det skal være i København eller omegn.

--

Musa, tak for svaret. Jeg vil have det med i vores overvejelser.

Andre der har nogle forslag, gode idéer m.v.?

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke der generelt er nogle steder man kan leje sig ind i. Men jeg ved at der generelt er mange restauranter som går nedenom og hjem, så der kan man evt. finde noget man kan købe/leje til en god pris.  Problemet er bare den medfølgende plads til gæsterne,

Lidt et sidespor er at jeg tror mange større restauranter måske kan have interesse. Jeg ved at Comwell Kolding (går ud fra det også gælder de andre) For en del år siden fik alt deres kage fra Kohberg, helt færdiglavet, og klar til servering. Det kan have ændret sig siden, men jeg tvivler. Hvis man der kan differentiere sig enten på pris eller kvalitet, så har man allerede en stor og fast kunde, som man måske endda kan overleve på, og så udvide med andre mindre steder efterfølgende :)

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Jul 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nu også vigtigt at overveje at hvis i begynder at lave kager hjemmefra og ikke feks. vælger at leje jer ind i et køkken/butik eller lignende, så skal jeres køkken godkendes til produktion af fødevarer af fødevarestyrelsen!!

Kontakt fødevarestyrelsen og få styr på alle regler og godkendelser før i går igang, så undgår i bøder og de er meget behjælpelige med opstart osv.

Held og lykke med jeres projekt!

vh

C-Consult 

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Mange tak for jeres idéer og forslag.

Vi fandt en løsning på "køkken-udfordringen", så nu skal vi have styr på papirarbejdet, udstyr m.v.

Det bliver spændende Smile

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)