Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til nyt kamera

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal købe nyt kamera, men ville gerne have lidt rådgivning fra jer fotonørder på Amino. jeg står og vakler lidt mellem et canon 7d eller 5d mark ii. kameraet skal bruges til at tage billeder til kampsportsevents, så som thai boxing, judo og boxing. dvs. det er til indendørsbrug af hurtigt bevægende objektiver. Jeg har for det meste ringside pladser, så billederne skal ikke tages oppe fra tribunerne. lyset til sådanne event kan varierer ret meget, men der er altid en form for spots ned midt i ringen.

Jeg er åben for forslag, hvis I tænker i helt andre kameramærker/typer bare i samme prisniveau.  

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 15:50

Jeg ville jo nok købe en EOS 1D - og så måske købe den brugt. Det tager rigtig mange billeder i sekundet, så du (hvis du er dygtig) fanger det helt rigtige øjeblik.

Det vigtigste er selvfølgelig objektiverne - og de er nok så dyre, hvis de skal klare sport indendørs. Til det har jeg en fast 85mm 1,2 - den kan klare det meste.

Mange hilsner
Mads 

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 16:26

Mads:
Jeg ville jo nok købe en EOS 1D
Hvilken model har du i tankerne? D/DS/DX, mark I/II/III/IV ? Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 18:40

Daniel B. Nielsen:
Hvilken model har du i tankerne? D/DS/DX, mark I/II/III/IV ?

1D og så den du har råd til :-) Du behøver ikke at købe 1Ds - du får rigeligt med kamera i 1D - og så altså så højt et nummer, som du vil ofre.

Både 2'eren og 3'eren er meget fine kameraer, som sagtens kan klare det du skal. Det er det, jeg ville tage med, når jeg dækker indendørs sport :-)

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Fra  photosbyehlers.com Skrevet kl. 20:58

Hvis det skal være hurtigt kan jeg anbefale sony's SLT serie. Jeg har selv et a77 der skyder 10 billeder i sekundet. Systemet er med et halvgennemsigtigt spejl, som gør, at spejlet ikke skal åbnes og lukkes for hvert skud. Derfor kan det skyde flere billeder i sekundet end konkurrenterne. Er du til fullframe er det a99 du skal have. Husk i øvrigt et ordentligt objektiv også. ;)

MVH Anders

http://photosbyehlers.com

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)