Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fyrværkeri på nettet - Do's & Dont's - Din mening

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver bare hvis du vil vide mere. Jeg håber du får succes hvis du kaster dig ud i projektet :-)

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 16:30

Ja jeg går i hvert fald og lurer på det.

Domænenavn er købt, og jeg har installeret en shop.

Lige nu kribler det for at få noget info omkring det hele, men fandme svært når transportfirmaer, og leverandører holder lukket.

Hvem købte du fyrværkeriet hos?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 16:59

Jeg har haft 2 leverandører og bruger det jo stadig. Egentlig vil jeg anbefale dig måske at kontakte en 5 stykker og danne dig et view. Behov kan også være meget forskellige fordi jeg jo hver dag skal have transporteret fyrværkeri til butikkerne, så det kan selvfølgelig også have en effekt på prisen. 

Jeg kan sige dig så meget. Et element er prisen, men find en leverandør du finder troværdig. Det er meget typisk at det ender med at du rent faktisk ikke får præcis de varer du har bestilt. Hertil er flere af leverandørene håbløse omkring levering, fordi der jo netop er run på den sidste uges tid. Hertil er det standard at leverandørerne kræver en bankgaranti for det bestilte, denne skal typisk være lavet nogen måneder forinden, typisk omkring okt/nov. 

Lige nu lurer jeg lidt på en alternativ ny leverandør så det ville være forkert at give dig navne. Hvis du skal have run på så er det en god ide at etablere hjemmeside nu og begynder på Seo og artikler på denne, så er du lettere tilgængelig når det rykker til December, ellers skal du bruge alt for mange penge på reklamer og den slags og så æder det dit overskud

Hvis du laver en hjemmeside så lav en eventuelt guides og fortæl en masse om sikkerhed og den slags, så findes du troværdig og google vil elske det og kunderne vil formentligt vælge dig fremfor en prisbomber. Vi valgte i år at have et smallere sortiment af større ting, det gør kunderne har nemmere ved at vælge, vi får ikke udsolgt og fyrværkeriet er sikkert og flot og kunderne er glade....

Jeg deler gerne flere informationer med dig da du i mine øjne ikke er en konkurrent, jeg tror dine konkurrenter er de store etableret som reklamere på TV og sælger ud i de store telte.....Jeg tror dog ærlig talt det begynder at blive en rigtig svær branche, selv Netto sagde mig bekendt sidste år Stop, men det gør selvfølgelig også at der et markedet til dem som holder ud i sidste ende.....

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 18:32

det må alt andet end lige betyde noget på prisen at du skal have leveret hver dag. jeg har mulighed for at lave et stort lager.

Ja, det er bare med at få siden op at stå, så den kan blive rangeret hos google.

Og så vil jeg køre lagerstyring på det hele, så kunden på siden kan se, hvor meget der er på lager. Så kan jeg også give en 100 % garanti for levering.

Jeg tilføjer dig lige til mit netværk Peter, så kan det sagtens være jeg skrive en lille besked på et tidspunkt :)

Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 20:05

Hej Simon,
Interessant. Men rigtigt der er nogle udfordringer med forsendelse.
Jeg kender iøvrigt en som har en fyrværkeri fabrik og har haft stor succes med salg med er ikke sikker på han har gjort det over nettet. Men du kunne snakke med ham eller jeg kan undersøge det for dig!?
Så får du også feedback fra en som har arbejdet med det i 10 år.
Jeg ser også selv på prestashop og woocommerce.

God påske:-)

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:13

business310:
Jeg kender iøvrigt en som har en fyrværkeri fabrik og har haft stor succes med salg

Hej Business

Spændende, hvor ligger han henne i landet, og har du et navn. Jeg kunne sagtens finde på at tage kontakt til vedkommende.

Du kan bare sende PM, hvis du ikke vil have navnet ud at flyde :)

hilsen

Simon

Tilmeldt 15. Sep 08
Skrevet kl. 20:19

Hej Simon,
Jeg kom lige på et punkt. Vigtigt!
Hvor mange gange om året køber folk fyrværkeri? Er det ikk kun i december ? Og hvad med resten af året?

Så salget må være meget lavt resten af
Året... Men det må @peter kunne fortælle når han arbejder med det.
Mere fordi det er jo lidt trist hvis folk ikke køber i shoppen resten af året.

Prøv at tænke over det.
Næste ting er også at thansen og alle teltene har store reklamer på TV2 op til nytåret så folk tager nok også der hen.
Så der er nogle udfordringer.

Men håber klart på det bliver en succes og jeg skal gerne være den første som køber i din shop på nettet.

God vind og held lykke:-)

Tilmeldt 15. Sep 08
Skrevet kl. 20:26

Hej Simon,

Jeg sender dig hans Info detaljer samt mobil nummer, så kan du kontakte ham.
Han er super ekspert indenfor det
Område og ved meget. Op til nytår har han kæmpe containere som bliver udsolgt på ingen tid lige efter jul.
Jeg har selv altid købt hos ham og har gjort det hvert år og han har sin egen serie af cool fyrværkeri.
Så han vil nok kunne hjælpe dig!
Men lige en anden ting jeg kom i tanke om som er cool og en god ide, det sender jeg til dig i en direkte besked!
For der kan jeg hjælpe dig med noget virkelig spændende og har nogle gode forbindelser som jeg kan sætte dig i kontakt med.

Vi tales ved.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 20:50

Det er fuldstændig korrekt...der er kommet meget streng lovgivning så du kan kun sælge op til Nytår.

Jeg husker ikke reglerne præcis da jeg ikke har direkte at gøre med dem, men du må sælge fra en dato i Dec og så mener jeg det skal være fuldstændig væk omkring d. 7 Januar. 

Du må slet ikke affyre krudt i løbet af året, medmindre du får en særlig tilladelse, det kan f.eks være Sankt Hans eller lignende. Så hele din buss skal være centreret omkring nytårs salget, Det er udelukkende der du skal regne med salg. både hvad behov og lov angår.

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:53

Man må sælge fra 1. december til og med 31. december, og man må skyde krudt af fra 1. december til og med 5. januar :)

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)