Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af ApS via aktiver i andet ApS?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har personligt anparter i et ApS der grundet angel penge tidligere (2 år siden) er blevet værdisat.

Kan jeg bruge mine anparter, som aktiver til at oprette et nyt ApS der holder på mine værdier fremfor mig personligt?

Med venlig hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:28

Et holding ApS kan som eneste værdi ha anpartskapitalen i et driftsselskab det ejer. Du kan læse MERE I DETTE LINK Du skal ha fat i en revisor eller advokat for at gøre det nemt for dig. Det holding vil så ha anpartsværdien forudsat naturligvis at den er fuld 80.000 kr og du kan udlodde udbytte op i dit holding og derved beskytte gevinst over årene. Hvis holdings eneste værdi er anparterne, så hjælper det jo ikke noget, da driften jo kan gå ned, og så er værdien af anparterne 0 og tager holding med ned

vh

Fra København K
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 17:40

Hej Cookie,

Tak for et hurtigt svar. 

Grundet til jeg gerne vil have det skudt ind i et ApS, er at virksomheden en dag kan sælges, og i det tilfælde har jeg læst mig til at aktiverne skal ha' været låst i min. 2 år for ikke at blive fuldt beskattet, og derved miste muligheden for at investere alle pengene videre i andre projekter.

Hvis der er en revisor/advokat, der kan lave ovenstående stykke arbejde vil jeg meget gerne modtage et tilbud eller to :-)

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55

Den ringer ikke lige nogen klokker hos mig med aktiver låst i 2 år for ikke at blive fuldt beskattet - mig bekendt vil du ved salg af anparterne (virksomhed sælges) blive aktieindkomst beskatte (27/42%) men jeg kan sagtens misforstå noget

Du kan I DETTE LINK hos Agera hente 3 gratis uforpligtende tilbud på at få stiftet og klaret sagerne - det er en del af Amino gruppen Smile Du kan også finde dem i det link jeg sendte dig - Du ser i højre side lidt nede du kan vælge kategori revisor, advokat osv

vh

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:33

Hej

Som jeg opfatter det, så er der tale om en skattefri aktieombytning, hvorved der stiftes et holdingselskab på de nuværende værdier, hvor holdingselskabet indtræder i den nuværende kapitalejers rettigheder og ejerskabet af anparterne i det oprindelige selskab.

Kapitalejeren modtager samtidig de nye anparter i holdingselskabet.

I forbindelse med en skattefri aktieombytning skal det såkaldte "holdingkrav" iagttages, idet der kræves et ejerskab på minimum 3 år inden et eventuelt frasalg ikke vil udløse beskatning på ombytningstidspunktet.

Dette kan dog undgåes ved henvendelse til SKAT, og det konkret vurderes, at salget af datterselskabet er forretningsmæssigt betinget og ikke er en omgåelse eller et forsøg på at undgå beskatning efter Aktieavancebeskatningsloven.

Læs eventuelt mere her

http://www.tax.dk/jv/cd/C_D_7_4_1.htm

Tonny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)