Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Syg med ApS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et "hygge-aps" der lige balancerer, dvs. jeg trækker ikke en krone ud af det. Ved siden af har jeg et arbejde, hvor jeg gennem længere tid har haft problemer med at passe det pga. helbreddet. Nu har min læge sagt stop, og jeg skal sygemeldes mhp. en omskoling, da mit nuværende job er meget fysisk. Jeg har talt med kommunen omkring sygemeldingen, og de kunne ikke svare på om jeg kunne/måtte få sygepenge, så længe jeg stod med et aps.. Er der nogen herinde der har erfaring med denne problemstilling?

På forhånd tak 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 09:26
Fra Korsør
Tilmeldt 15. Jan 08
Skrevet kl. 09:33

Tak for linket, det giver mig bare ikke noget entydigt svar. Jeg er sygemeldt fra mit fuldtidsjob, med henblik på en omskoling, da jeg er slidt op i armene. I mit ApS, hvor jeg arbejder ca. 10-15 timer pr. mdr. er jeg derimod ikke sygemeldt. Derfor har kommunen svært ved at finde den rigtige løsning :(

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 09:45

Jeg så på et tidspunkt et program om en person der var selvstændig, men som var sygemeldt og han havde lavet en aftale med sin kommune (sagsbehandleren) om, at han måtte arbejde X-antal timer om ugen og hvilke opgaver han måtte lave.

Jeg tror du ville få problemer med kommunen, hvis du er sygemeldt fra dit fuldtidsjob og så laver noget der er fysisk eller i samme stil som selvstændig.

Men dette er helt klart en sag for kommunen og de skal bare tage sig sammen, og finde en løsning sammen med dig!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Korsør
Tilmeldt 15. Jan 08
Skrevet kl. 10:00

Jeg ønsker jo heller ikke på nogen måde at få problemer, eller blive stemplet som socialbedrager. Jeg kan i princippet bare lade være med at lave noget i mit ApS i den periode jeg går sygemeldt. Nu har kommunen lovet at ringe tilbage inden påske, så må vi se hvad der sker :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48

Normalt kan man ikke få dagpenge hvis man samtidigt har en aktiv virksomhed, måske det samme gælder for sygedagpenge og hovedaktionær i et ApS?? Man kan få tilladelse til bibeskæftigelse, men ikke hvis man allerede har selskabet for fuldt.

Som nævnt ved jeg ikke om det omfatter sygedagpenge, jeg ville tro det, for det lyder lidt underligt at man skulle få fuld betaling fra sygedagpenge og så samtidigt kunne tjene penge på et ApS. Lad os endeligt høre hvad kommunen melder tilbage så vi kan blive klogere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)