Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forkert indberettet moms

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Fra  Aalborg pleje og rengøring Aps Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har svært ved at skrive om det her for min mand startede selvstændig i 2011 og de 3 første måneder fik medarbejder løn incl skat og kørsel så skulle de selv holde styr på det og indberette det. Vores revisor skulle tage sig af min og min mands han har så ikke ordnet min heller så nu er de ved at finde hoved og hale i det hele fra skat. . Det blev så lavet om til et aps og der var åbenbart noget moms der var skubbet med over som jeg ikke havde opdaget det værste er nu at jeg ikke har i hele 2012 været opmærksom på at jeg ikke har fåetindberettet og betalt korrekt moms nu det beløb der mangler er ca 330.000 kr der er fejl indberettet og forkert betalt til skat fordel.. vores revisor siger nu at han skal finde de nøjagtige tal og og det skal efterangives til skat og det vi helt enige i problemet er at der ikke er opsparet disse moms penge nogen steder og de ef gået til løn i stedet for og ja nu kan man sige hvordan fanden opdager du ikke fejlen inden og jeg svare at det ved jeg faktisk ikke for det er det dummeste der i hele mit liv er sket.. revisor mener at skat vil have alt på engang og ikke er til at snakke med om en fornuftig afbetaling... jeg forsøgte at google det og kan se at enten jeg eller min mand kan få en dom for at indberette forkert specielt når det drejer sig om 3 kvataler.. jeg har lagt ind her på amino også hvor vi søger lån til at kan tilbage betale den gæld der må komme men hører jo desværre ikke noget er der nogen der har et godt råd til hvordan vi kommer videre og hvad vi kan gøre for at komme sunde og raske ud på den anden side da jeg føler at jeg går rundt med en tikkende bombe inden i mig og kan slet ikke over skue situationen jeghar bragt os i har allemest lyst til at komme væk så min mand og børn ikke skal være sammen med mig. .

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 21:07

Prøv og tage en snak med dem. Du kan evt aftale et møde med dem og din revisor. Fremlæg en plan for tilbagebetalingen og håb på det bedste.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18

Jamen det er jo noget møj men det har jo INTET at gøre med at din mand og børn nu lige har behov for at undvære dig - lad være at tænke sådan og så må I til at se at finde en løsning.

Jeres revisor har jo fat i det, og skal ha fundet beløbet. Når det er fundet så skal der betales de der ca 330.000 kr og skat giver ikke normalt en masse respit i forhold til betaling, så regn med, at de vil kræve det rimeligt omgående. Tag det med dommen roligt i første omgang, du har ikke gjort det bevidst - men I har jo unægteligt trukket kredit fra moms og der er en klar risiko for en eller anden sanktion

Jeg tror ikke det bliver en stor bod - men det er gæt for det er et grimt beløb og jo ret uforståeligt- og du kan jo se på det som, at I jo ikke havde haft flere penge hvis I havde betalt korrekt fra starten, så I har brugt for mange penge (på løn og liv) og nu skal de tilbage. I får jo næppe lån til at tilbagebetale men det er jo ikke sådan, at I mister alt og slet ikke helbredet - og det skal I jo se at få holdt fast i. Uanset hvad, kan ingen klippe håret af en skaldet, men de penge I har brugt for meget - de kommer til at skulle betales tilbage. Tag det roligt, tal med din mand tal med dine børn og så se hvad der sker - Livet går jo videre for jer sammen. Det er jo jeres ApS som mangler den meste moms - og det kan jo lukke selskabet men er ikke personlig gæld som jeg forstår dig iøvrigt og det kan måske være en trøst for måske har hele fortjenesten i det ApS ligget i manglende moms.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Fra  Aalborg pleje og rengøring Aps Skrevet kl. 21:33
Nej liv er de ikke brugt på var de så bare det og nej det er ikke gjort bevidst det jeg synes er ærgeligt er at det gav et overskud i det personlig ejet på de 6 mdr det var også sker fejlen i 2012 i aps regi og jeg har det så skidt med det for det er jo ikke meningen at skat ikke skal have deres penge for det skal de og ja de er åvenbart gået i et hul til løn men alt a.skat og arbejdsmarked bidrag plus ferien og pension er betalt og nu ser det ud til efter nedskæringer i medarbjder så vender det igen til plus derfor synes jeg det ærgerligt at man ikke kan finde en fornuftig afdrags ordning på momsen ellet få en medspiller der kan kaste penge i det så gælden er væk det ser jo ud til at blive en fremtid med god udsigt.. har overvejet virksomheds overdraglse men hvem oh hvor findeg man sådan en.... nogen der ved hvor lang tid der går fra man har tallene og skat får dem ind at de sender et girokort og en indkaldelse til redegørelse på den manglende moms
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23

Du har jo jeres revisor på opgaven, så jeg synes det er fjollet at vi gætter, men han må udrede det lynhurtigt og så må han jo afgøre hvordan han skal indberette det - en efterindberetning med en revisorkommentar eller hvordan han anser bedst.

Det er jo ikke en daglig situation at der er manglende moms indberetning for mere end et år - og uforståeligt at det ikke er set i forbindelse med skattefri omdannelse eller hvad der har været sket fra personlig virksomhed til ApS og et beløb der viser et salg med moms langt over 1 mio over indkøb med moms - som jo også er meget sjældent, at bogholderen (i dette fald dig) ikke reagerer på. Din mand som ApS ejer må også tage lidt ansvar for bare at lade dig køre det derhen uden selv at ha mindste overvejelse om moms.

Lad nu revisor gå alt igennem for kan du lave en så klar fejl så kan der jo også være andre ting der skal rettes, måske noget der kan fradrages. Du skal ikke satse umiddelbart på en lang afdragsordning for moms men revisor skal ind i debat om hvordan I afvikler og se at få en aftale, som generelt max stækker sig over 12 mdr i første omgang.

Revisor ved bedre end nogen anden ud fra hans konkrete viden hvor lang tid der gør før skat reagerer, og han bør være med i snakken om tilbagebetaling og så skal der jo helt andre boller på suppen i "regnskabsafdelingen" så du ikke skal trækkes med det. Lad revisor hjælpe med forslag

Trak dig selv ud af det med regnskabet når I har fundet en der kan. Bare det med at i den personlige virksomhed skulle medabrjederen de første 3 mdr selv sørge for indberetning af skat - og revisoren der ikke fik lavet jeres skat - får en til at frygte at der kan være en masse bøvl også i 2012 regnskabet - og også med skat af løn. Det er jo svært at forstå du kan misse moms et helt år og alligevel har klaret indberetnig af korrekt løn og skat - få al den hjælp du kan af en revisor og træd så selv lidt til side - skaf en anden bogholder

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:31

Hej

Det er en meget irriterende situation, men det er altid muligt at få en betalingsordning med SKAT, når det endelige restancebeløb kendes.

Jeg kan da også kun bifalde, at du/I anvender en revisor til at få gennemgået regnskab og bogholderi.

natasja114:
mand startede selvstændig i 2011 og de 3 første måneder fik medarbejder løn incl skat og kørsel så skulle de selv holde styr på det og indberette det. Vores revisor skulle tage sig af min og min mands han har så ikke ordnet min heller så nu er de ved at finde hoved og hale i det hele fra skat.

Jeg går ud fra, at der er udarbejdet et årsregnskab for 2011 for den personlige virksomhed, hvoraf der bl.a. må fremgå, hvad der skyldes i moms.

Hvis dette er den samme revisor, som I også har hyret til en gennemgang af 2012, så må I have megen tillid til ham.

natasja114:
Det blev så lavet om til et aps og der var åbenbart noget moms der var skubbet med over som jeg ikke havde opdaget

Hvordan blev dette ApS stiftet ligesom jeg ikke forstår, hvordan der "blev skubbet noget moms" med over i selskabet....

natasja114:
det beløb der mangler er ca 330.000 kr der er fejl indberettet og forkert betalt til skat fordel

Dette forekommer som en meget stor regulering/fejl, idet det svare til et momsmæssigt overskud på kr. 1.320.000, som skal dække lønninger og de normalt relativt få momsfrie poster.

"Forkert betalt til skat fordel" - Hvordan skal det forstås? Betyder det, at I mener, at der er indbetalt/indberettet for meget til SKAT?

natasja114:
jeg forsøgte at google det og kan se at enten jeg eller min mand kan få en dom for at indberette forkert specielt når det drejer sig om 3 kvataler.

Normalt kræver det forsæt med at unddrage sig moms eller skat, hvis der skal blive tale om domsfældelse m.v.. Som jeg opfatter det, så er dette tilfælde af, at der er foretaget indberetninger ud fra Jeres bedste opfattelse. Dette betyder følgelig, at der skal ske en korrektion af indberetningerne i form af efterangivelser og måske en administrativ bøde fra SKAT.

Jeg håber for Jer, at jeres revisor kan hjælpe jer med at få en fuld afklaring af restancen og ikke mindst en årsagsforklaring. SKAT er reelt kun interesseret i, at det er de korrekte indberetninger og eventuelle restancer indbetales.

Håber på det bedste for Jer og undgå panikløsningerCool

Tonny

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)