Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hva' dælen gør vi forkert? Gode råd søges vedr. SEO på BilligBazaar.dk

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære flinke Amino'er 

Vi søger råd fra Amino'er med forstand på SEO, som vil være venlige at kigge vores shop igennem for fejl og mangler vedr. SEO.

Der er blevet udført følgende:

Onsite tekst på alle sider

Title, meta søgeord og meta beskrivelse på alle kategorier.

Facebook, google+, youtube

"Magento Mageworxs SEO Suite ultimate" modul installeret

Påbegyndt arbejde med Link building 

Årsagen til at søger hjælp, er at vi ikke får nok trafik på vores side og vi derfor er i tvivl om følgende:

Er der tekniske fejl på shoppen, som forhindre vores SEO?

Er der noget grundlæggende vi gør forkert vi vores måde at skrive tekster mm. på?

Er vi for utålmodige på resulter? 

Håber på at der sidder nogen med stor erfaring, som vil hjælpe os med ovenstående.

Er der andre ting som springer i øjnene, tager vi også imod det med kyshånd!

På forhånd tak.

j;

BilligBazaar.dk - Kvalitetsprodukter til hjemmet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04

Hvordan definerer I 'nok trafik'?

Er jeres produkttekster unikke?

Har I undersøgt, om der forekommer duplicate content på domænet eller på kryds og tværs af andre domæner? 

Hvor konkurrencepræget er jeres marked?

Hvor mange søgeord/fraser arbejder I med?

Og hvordan ligger I pt. placeret på dem ift. konkurrenter? 

Hvor lang tid har sitet været online? (Der er lidt over 6.000 sider indekseret, så der er hul igennem)

Hvilken type links bygger/køber I?

Loadtiden er rigtig skidt hér, +8 sekunder. Jeg skal ikke kunne sige, om det er nok til, at I får en penalty.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:26

I har stadig en fejl på f.eks. denne produktside, hvor der kommer et ".html" for meget på linksene i højre side under "Kategori"-menuen. Det har jeg skrevet til jer om, så jeg ved ikke om det er noget I er i gang med at rette.

Jeg ville også ændre title-tagget på samme side fra "Pander, Gryder, Kasseroller - Køb det BILLIGT her!!! Kendte mærker!!!" til noget mere "forbrugervenligt" såsom "Stort udvalg af mærkevare pander, gryder og kasseroller til gode priser", så I ikke skræmmer potentielle kunder væk i Google.

Husk at en god placering i Google ikke er noget værd, hvis ikke disse placeringer får folk til at klikke sig videre til jeres shop.

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Mar 13
Skrevet kl. 14:26

Hej Kasper 

Tak for dit svar

Vores "ikke betalt trafik" er lige under 50 om dagen

Vi har lavet unik "Kort beskrivelse" på omkring 100 vare, ellers viser vi som alle andre af vores konkurrenter, leverandøren produktbeskrivelser.

Hvordan kan vi kontrollere DC på domænet?

Ca. 70% af vores udvalg er konkurrencen stor

Måden vi arbejder med SEO på, er at vi søgeoptimere udfra vores kategorier, således kategorien "gryder & pander > OBH" Her har vi valgt at lave søgefraser ogsøgeord i kategoribeskrivelse, title og metabeskrivelse udfra kategoriens navn.

Vi har været online fra midt december 2012, men har først rigtigt gået i krig med SEO for ca. halvanden måned siden

Vi køber ingen links. Vi arbejder med linkskataloger med højst pagerank, samt youtube, google+, facebook.

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Mar 13
Skrevet kl. 14:32

Hej Bjarke

Ja tak for din mail.

Vi har videresendt mailen til dem som har oprettet siden - De er igang med at finde ud af om det vores tilkøbte "Magento SEO suite ultimate" modul

som laver fejlen eller hvad der ellers kan forklare fejlen.

Vedr. Title, så har vi fået råd om at placere vigtigste søgeord i starten, og derefter lidt "call to action" tekst til sidst. Men kan god give dig ret i at nogle af teksterne måske er lidt for aggressive. 

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 14:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo nogle ret korte tekster i har under de enkelte kategorier, fyldt med alle mulige keywords markeret med fed. Det tror jeg er en dårlig strategi. Fokuser på blot ét keyword på hver af jeres kategorisider og drop forsøget på at stuffe med alle mulige ord i gerne vil ranke på. Og så lad være med den overdrevne brug af at markere med fed skrift.

Derudover har i fejl i jeres meta canonical tags - så i har massive DC problemer. På siden her: http://www.billigbazaar.dk/gryder-pander-knive-kokkenudstyr/gryder-pander-kasserolle-suppegryde-stegepander.html?p=3 har i f.eks. to meta canonical:

<link rel="canonical" href="http://www.billigbazaar.dk/gryder-pander-knive-kokkenudstyr/gryder-pander-kasserolle-suppegryde-stegepander.html" />
<link rel="canonical" href="http://www.billigbazaar.dk/gryder-pander-knive-kokkenudstyr/gryder-pander-kasserolle-suppegryde-stegepander.html?p=3" /> Der skal kun være NETOP ét tag - og det skal pege på den originale side... \Mikkel
Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 14:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Derudover afslutter i samtlige - af jeres ret korte - kategoritekster med "Vores priser er blandt markedets billigste - Altid Billigt hos BilligBazaar.dk" 

Det gør altså at for mange af teksterne er 20% af ordene altså en sætning der går igen på SAMTLIGE kategorisider... 

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 14:40

Ok - der tog jeg fejl. Altid Billigt hos BilligBazaar.dk går igen på alle siderne. 

"Vores priser er blandt markedets billigste" er omskrevet lidt på de fleste af siderne.

Sorry - så er det ikke helt så slemt, men det er stadig ret ensidigt i min verden. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44

Benjamin Petersen:

Hej Kasper 

Tak for dit svar

Vores "ikke betalt trafik" er lige under 50 om dagen

Vi har lavet unik "Kort beskrivelse" på omkring 100 vare, ellers viser vi som alle andre af vores konkurrenter, leverandøren produktbeskrivelser.

Hvordan kan vi kontrollere DC på domænet?

Ca. 70% af vores udvalg er konkurrencen stor

Måden vi arbejder med SEO på, er at vi søgeoptimere udfra vores kategorier, således kategorien "gryder & pander > OBH" Her har vi valgt at lave søgefraser ogsøgeord i kategoribeskrivelse, title og metabeskrivelse udfra kategoriens navn.

Vi har været online fra midt december 2012, men har først rigtigt gået i krig med SEO for ca. halvanden måned siden

Vi køber ingen links. Vi arbejder med linkskataloger med højst pagerank, samt youtube, google+, facebook.

1: Produktbeskrivelser. Stort problem. I er, højst sandsynligt, kommet sent ind i gamet, så jeres produktsider stemples -- med rette -- som duplicate content af Google (cross-domain duplicate content).

2: Domæneintern duplicate content kan findes med fx http://www.dcfinder.com/

3: Onsite seo-indsats lyder umiddelbart fornuftigt. Men jeg er på ingen måde ekspert på det område.

4: Linkkataloger + sociale netværk vil jeg vurdere ikke er stærke nok kilder i det marked, I befinder jer i. Der skal kvalitetslinks til. Dem, I laver, kan alle lave = meget begrænset effekt.

Hvis jeg var jer, ville jeg kigge på produktteksterne først og så tilkøbe linkbuilding af tungere karaktér, når de er på plads.

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Mar 13
Skrevet kl. 14:46

Mikkel Kongsfelt:

Derudover afslutter i samtlige - af jeres ret korte - kategoritekster med "Vores priser er blandt markedets billigste - Altid Billigt hos BilligBazaar.dk" 

Det gør altså at for mange af teksterne er 20% af ordene altså en sætning der går igen på SAMTLIGE kategorisider..

Mener du at vi skal lave unikke afslutninger på alle sider ift DC, eller mener du at vi skal fylde mere tekst på inden afslutningen, således afslutningen måske kun fylder 5-10%

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)