Det kommer vel lidt an på hvad "en masse energi" præcis betyder. Man behøver i øvrigt ikke kølevand for at destillere mindre mængder. Man tager en 10 liters plastspand og fylder med vand. Denne sættes ind i en 30 liters plastspand. Et varmelegeme til akvarie føres igennem låget på 30 liters spanden og ned i 10 liters spanden og temperaturen sættes til 45-50 grader. Det hele sættes et køligt sted og en gang i døgnet kan man aftage destilleret materiale. Der skal nok laves to af disse opstillinger for at kunne lave 3 liter i døgnet, men strømforbruget er max 100 watt løbende, hvilket er 2,4 kilowatt i døgnet (forbehold tages for at det hedder kilowatt-timer eller noget andet, jeg er ikke elektriker) hvilken jeg ikke betegner som "en masse energi". Med den opstilling kommer det til at koste ca en 5´er i døgnet, og det er billigt at starte op. Med lidt fejlmargin og forbehold for jeg kun har prøvet det med anden væske, så læg måske 50% oveni energiforbruget. |
hvad pokker destillere du der har et kogepunkt p 45 - 50 grader bare af ren nysgerighed ...når jeg leger med destilering ligger jeg lige under 80 grader :-)Thomas Frost:temperaturen sættes til 45-50 grader
men on topic køb et osmose anlæg og skal du ha silicat filter er det ionbytte filter hvis vi absolut skal blive tekniske du finder det ikke billiger i dk end hos http://www.rent-postevand.dk/